BoomBoxx Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Hei! Trenger noen tips her... Navnet til en tidligere eier står i vognkortet som ligger i bilen, det har ikke vært skilter på den siden han kræsjet med den og forsikringsselskapet angivelig betalte ham cash, og tok bilen. Selger har angivelig kjøpt bilen fra forsikringsselskapet og gjort noe småfiks på den for å få den hel og fin (rettet en skjerm, byttet frontfanger, og lakkert opp dette). Høres dette sannsynlig ut, og hvordan forholder jeg meg til papirmølle ved et evt. kjøp? Har det noe å si hvilket navn som står i vognkortet, for jeg kan jo da tross alt ikke dokumentere at han som er selgeren av bilen faktisk eier den. En ting som kanskje virker litt småsuspekt, er at det iflg. selger er en "kamerat" som står som eier av bilen nå, men at de eier den sammen (har snakket med denne kamerat-personen på telefon også, uten at det da beviser noe...). Syns det hele virker noe suspekt, men... Noen som vet hva jeg er påkrevd å ha av dokumentasjon for å gjøre en lovlig handel? Er ikke interessert i å sitte med en bil som for alt jeg vet kan være tyvegods. NB: Påstår ikke at det er noe ulovlig her, bare at det hele virker litt snodig...? Selger var for øvrig veldig hyggelig og imøtekommende, og skulle utbedre de få ankepunktene jeg hadde (det var ikke tatt forstillingskontroll etter oppretting ifm skade, samt at det er blitt byttet felger og dekk til annen dim. + noe annet småtteri...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Kontakt Statens vegvesen og forsikringsselskapet så bør du finne ut eier. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Eller send regnr til 2282.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Er det fler eiere på bilen er saken enkel; da kreves det signaturer fra alle eiere ved omregistrering. Det som kanskje er viktigst er å være sikker på at det er rette vedkommende som selger kjøretøyet, og ikke er noe tyvgods etc... I tilfeller som dette, gjør ALT etter boka. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg