Gå til innhold

Subaru Justy 2002 - koble inn flere høytalere ?

Ranger emnet

Oggie

Anbefalte innlegg

Hei, ser jo av dette forumet at jeg her burde kunne få hjelp. Fruens bil er en Justy fra 2002, og i den står det en Blaupunkt Alicante CD32. Det er kun montert høytalere foran i dashbordet, og det er virkelig en skikkelig pingle lyd, så jeg ønsker å montere noen flere høytalere, ihvertfall to.

Bilen er todørs og det er ikke forberedt for høytalere i dørene. Ser ut som om det er utsparringer på hver side av baksetet.

Ett av problemene er, hvordan vet jeg om det er strekt ut høytalerkabler allerede. (skru av sidedekslene og begynne å lete ?)

Bak den monterte Alicanten er det en ISO plugg som er tilkoblet ledningsnettet fra selve bilen, og alle ledningene ser ut til å være der, både de for høytalere foran og bak. De ledningene som kommer fra bilen er dog ikke av samme farge som de som går inn i spilleren via ISO pluggen, men det er kanskje vanlig ?

Jeg har ingen særlig erfaring med dette, så dere får unnskylde eventuelle språklige fadeser.

Forslag til angrepsstrategi og høytalere mottas med takk !

/Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvilken type justy er det du har, den som er basert på suzuki swift eller den som er basert på Suzuki Ignis?

(Den med de lave lyktene bak er samme bil som Suzuki Swift)

Om det går ledninger ut av isopluggen kan det nok hende det ligger klart, og du må nesten leite.

Du kan høre med suzuki også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern har en justy 97 modell. Der er radiokassettspillern byttet ut mot radiocdmp3spiller. Høytalerne foran byttet ut mot noen som fungerer til annet en 9timen. Bak er det noen små hull ved hattehyllen men glem di. Ta ut hattehyllen og legg den på et lurt sted til dere skal selge bilen. Mål til en list 1"x1"ca som passer bak seteryggen fest store skruer i hver ende ikke skru di helt inn og kapp hode av di. Nå har du en hengsle som du kan feste en 6mm mdf plate på. Skjær den til etter mønster fra den gamle hylla. Jeg brukte 6x9 høytalere i hylla men du kan bruke det du har lyst til skær ut hull strekk stoff på hylla og du har en fin og stabil hylle. Store høytalere i orginalhylla vil bare ødelegge den. Lednningene bak finner du bak på hver side mellom støtdemperne og baklyktene. Bare å demontere sidene i bagarsjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !

Ny hylle er laget, og trekt opp. Høytalere kjøpt inn (6x9), men jeg finner ikke ledningene baki.

Jeg demontertte sidene, og der er jo selvfølgelig en masse ledninger, men ingen som for meg ser ut til å være de rette.

De ledningene du fant, var de på noen måte terminert i en eller annen form for "plugg" eller hang de bare løse sammen med de andre ??

VELDIG takknemlig for hjelpen !

/Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider