Gå til innhold

Hjelp! Veldig møkkete Felger

Ranger emnet


BadBoyTurbo

Anbefalte innlegg

Dynk dem i diesel og puss med oppvaskbørste. Deretter i varmt vann med endel zalo...

 

Jepp, detta hadde eg gjort. Disel er et supert vaskemiddel:thumb og zalo tar nok sikkert resten:) Avfettingsmiddel kan nok og brukes:)

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tennveske er og veldig fint å vaske med, funker omtrent likt som diesel, det du ikke får av med diesel tar du med tynner og tannbørste.

 

Trenger ikke å legge di i bad, kan sprute på og skure.

Men husk søler du diesel eller tennveske på dekka må du vaske det av igjen med avfetting, salo, tynner osv for å få vekk dieselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mye av det er fastbrent bremsestøv, og da må du nok til med flere typer kjemikalier for å få det strøkent. Avfetting først (diesel eller tennvæske funker, men er relativt sterkt) og avslutt med HotRims.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge de er lakka med klarlakk. Diesel innerholder store mengder fett og syrer som løser opp det meste av olje og fett osv uten og skade lakken. Kan bli noe matt når man har på tynner men kan fikses igjen med litt polish.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprut på godt med avfetting, og børst GODT med en såkalt felgbørst (får kjøpt det på bensinstasjoner o.l) så spyl av.. Funker ikke dette, får du ta til verks sterkere midler som diesel eller noe sånt ;)

Mvh Stian

________________________________

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Dr_s, jeg er også meget fornøyd med Sonax sin.

 

Den leveres også med en slags børste, som er meget effektiv på trange plasser, eller felger med masse eiker :)

Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,-

BMW e36 Cab

[x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgrensen til Meg's og Sonax har vi kjørt sammenlikningstester på... Megs'en tar nesten bare bremsestøv, men den gjør det til gjengjeld best. Sonax'en tar greit med bremsestøv, men også mer asfalt o.l.

Så min konklusjon ble at Sonax'en er best som AIO, mens HotRims funker best når man først har kjørt en effektiv avfetting som f.eks PrickBort eller Turtle Nano avfetting.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår