Gå til innhold

240GL, hva nå

Ranger emnet

amcara

Anbefalte innlegg

da har jeg fått på tåkelys, tusenmetringer og original ute-temperaturmåler. merkene på bakluka er fjernet og har fjernet den gamle lydisolasjonen midt i bagasjerommet og venter nå på nye isolasjonsmatter.

noen tips om videre modifisering/mekking på bilen?

er en 240 GL fra 1985, og har også en 240 1983 stv som delebil.

i delebilen sitter det 5-trinns manuell, mens jeg har 4-trinns i 85"ern.

vil 5-trinns kassa passe med B230a uten modifisering?

har også ett spørsmål om eksosen, er fin lyd originalt men klør i fingrene, kan jeg sette eksosen ut på venstre side, helt bak?

tusenmetringene er montert bak grillen, men fløyta er litt i veien, hvor kan jeg sette den?

takker for svar...:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste du må gjøre for å få 5 trinns kassa til å passe er å fløtte traversen litt lengere bak... men det er allerede klargjort for det så hullene er der... bare å gå igjennom dæm med en gjengetapp for å friske opp gjengene...

eksosen går jo ut på venstre side bak... hvis ikke du er en av de få som har den typen eksos som går under akslinga å ender ut på høyre side istedetfor venstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg formulerte meg litt dårlig, det jeg mente var om det var mulighet for å sette eksosrøret rett ut mot venstre, slik som sidepipe men helt bak, noen som har prøvd det?

men så det er egentlig bare å skru kassen av den gamle motoren og sette rett inn på 85"ern? takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg formulerte meg litt dårlig, det jeg mente var om det var mulighet for å sette eksosrøret rett ut mot venstre, slik som sidepipe men helt bak, noen som har prøvd det?

men så det er egentlig bare å skru kassen av den gamle motoren og sette rett inn på 85"ern? takk for svaret.

Selfølgelig har man prøvd "sidepipes"

Dog på passasjersiden da..

DSC00542.jpg

:) Annbefales ikke. Onkel Politi liker tydeligvis ikke stikkflammer og eldre damer med hjerteinnfarkt langs veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er noen bilder

før:

Bilde023.jpg

Bilde022.jpg

Bilde020.jpg

i mai, hadde da hatt bilen i to måneder, polert for første gang siden bilen var ny!

DSC00068.jpg

DSC00069.jpg

DSC00073.jpg

DSC00075.jpg

her er de siste bildene:

Bilde022-1.jpg

Bilde021-1.jpg

Bilde023-1.jpg

Bilde027.jpg

Bilde028.jpg

Bilde029.jpg

Bilde030.jpg

tåkelysbryter

Bilde031.jpg

Bilde032.jpg

Bilde036-1.jpg

Bilde037-1.jpg

Bilde038.jpg

Bilde034-1.jpg

her er helhetsbildet

Bilde035-1.jpg

ser egentlig helt grei ut for en bruksbil å være, fikk renser bakluka for emblemer og N-merket. neste er vel klistremerket i bakruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda ble overraskende blank, tidligere eiere har ikke polert den noen gang, bare spylt med vannslange. men holdt på fra 10 om morran til 8 om kvelden for å få den blank.

kan hende jeg finner rom i budsjettet til felg og senking, men første prioritet er anlegget. har ikke en gang orket å koble opp cd-spiller siden originalhøytalerne ikke fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xenon-konvertering av 1000-metringer + innfelling av tåkelysa ser jo en god del bedre ut ;)

Soting av ruter er jo en mulighet, men det kommer jo ann på øyet som ser om passer bilen. :) (det gjelder vel egentlig alt)

En orginal 240-vinge evt en med bremselys ser jo bra ut :)

Så lenge det ikke er snakk om nmo alu-jalla-jalla så er det jo greit :) (vil nok desverre få en del fargeforskjell på bilen og en nylakka vinge da =/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, 5500kr gir deg ikke så mye anlegg om du kjøper nytt og nye modeller. En god cd-spiller (headunit) koster alene minst 2000kr, gjerne mer! Så er det høyttalere, etc.

Du kan jo finne slike pakker på feks http://www.bilradiospes.no , men ikke forvent deg all verden av lydKVALITET, selv om du kanskje får KVANTITET. Jeg ville først investert i feks. 6x9 høyttalere + en god headunit. Så sparer du cash og kjøper forsterker og nye høyttalere fremme. Etter det, kan du jo vurdere innkjøp av subwoofer.. Men ikke kjøp en dårlig headunit, da du aldri vil få noe særlig bra resultat av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider