amcara Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 da har jeg fått på tåkelys, tusenmetringer og original ute-temperaturmåler. merkene på bakluka er fjernet og har fjernet den gamle lydisolasjonen midt i bagasjerommet og venter nå på nye isolasjonsmatter. noen tips om videre modifisering/mekking på bilen? er en 240 GL fra 1985, og har også en 240 1983 stv som delebil. i delebilen sitter det 5-trinns manuell, mens jeg har 4-trinns i 85"ern. vil 5-trinns kassa passe med B230a uten modifisering? har også ett spørsmål om eksosen, er fin lyd originalt men klør i fingrene, kan jeg sette eksosen ut på venstre side, helt bak? tusenmetringene er montert bak grillen, men fløyta er litt i veien, hvor kan jeg sette den? takker for svar...:volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 det eneste du må gjøre for å få 5 trinns kassa til å passe er å fløtte traversen litt lengere bak... men det er allerede klargjort for det så hullene er der... bare å gå igjennom dæm med en gjengetapp for å friske opp gjengene... eksosen går jo ut på venstre side bak... hvis ikke du er en av de få som har den typen eksos som går under akslinga å ender ut på høyre side istedetfor venstre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 tror jeg formulerte meg litt dårlig, det jeg mente var om det var mulighet for å sette eksosrøret rett ut mot venstre, slik som sidepipe men helt bak, noen som har prøvd det? men så det er egentlig bare å skru kassen av den gamle motoren og sette rett inn på 85"ern? takk for svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 tror jeg formulerte meg litt dårlig, det jeg mente var om det var mulighet for å sette eksosrøret rett ut mot venstre, slik som sidepipe men helt bak, noen som har prøvd det? men så det er egentlig bare å skru kassen av den gamle motoren og sette rett inn på 85"ern? takk for svaret. Selfølgelig har man prøvd "sidepipes" Dog på passasjersiden da.. :) Annbefales ikke. Onkel Politi liker tydeligvis ikke stikkflammer og eldre damer med hjerteinnfarkt langs veiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 senk å fete felger hører vel med :) få ut noen bilder da :volvsmile Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 her er noen bilder før: i mai, hadde da hatt bilen i to måneder, polert for første gang siden bilen var ny! her er de siste bildene: tåkelysbryter her er helhetsbildet ser egentlig helt grei ut for en bruksbil å være, fikk renser bakluka for emblemer og N-merket. neste er vel klistremerket i bakruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Hvite blinklys, senk og noen andre felger så blir den fort pen ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 er litt usikker på det med senking, på siste bildet så er fronten jekket litt opp, og vil ikke ha bilen for lav med tanke på vinteren her. men felger har jeg lyst på, spesiellt disse: tror dem ville passet ypperlig som 17" på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 17" eiker passer alle volvo 240 :) setter du på 17" uten og senke ser bare bilen mongo ut :p og den blei jo ganske plank når du fikk polert den:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 joda ble overraskende blank, tidligere eiere har ikke polert den noen gang, bare spylt med vannslange. men holdt på fra 10 om morran til 8 om kvelden for å få den blank. kan hende jeg finner rom i budsjettet til felg og senking, men første prioritet er anlegget. har ikke en gang orket å koble opp cd-spiller siden originalhøytalerne ikke fungerer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 xenon-konvertering av 1000-metringer + innfelling av tåkelysa ser jo en god del bedre ut ;) Soting av ruter er jo en mulighet, men det kommer jo ann på øyet som ser om passer bilen. :) (det gjelder vel egentlig alt) En orginal 240-vinge evt en med bremselys ser jo bra ut :) Så lenge det ikke er snakk om nmo alu-jalla-jalla så er det jo greit :) (vil nok desverre få en del fargeforskjell på bilen og en nylakka vinge da =/) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcara Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 noen her som vil gi meg tips til anlegget? startbudsjettet er 5500 og skal dekke høytalere og cd-spiller. helst så bra lyd som mulig. er ganske blank på det med anlegg men har flere kompiser som kan en del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Hvite blinkers, felger og senk er jo obligatorisk. Kjøp f.eks. Lesjöfors fjærer, blir ikke veldig lav av det. Så mye mer enn det trengs ikke etter min mening. Forøvrig er nok bilen din en -86 modell, selv om den er registrert i -85. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Du må bytte mellomaksel også, den fremste delen for å bytte kasse. Ulik lengde på den til 5-trinns og 4-trinns. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 hei, 5500kr gir deg ikke så mye anlegg om du kjøper nytt og nye modeller. En god cd-spiller (headunit) koster alene minst 2000kr, gjerne mer! Så er det høyttalere, etc. Du kan jo finne slike pakker på feks http://www.bilradiospes.no , men ikke forvent deg all verden av lydKVALITET, selv om du kanskje får KVANTITET. Jeg ville først investert i feks. 6x9 høyttalere + en god headunit. Så sparer du cash og kjøper forsterker og nye høyttalere fremme. Etter det, kan du jo vurdere innkjøp av subwoofer.. Men ikke kjøp en dårlig headunit, da du aldri vil få noe særlig bra resultat av den. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg