Gå til innhold

senk og motor,

Ranger emnet

Wright

Anbefalte innlegg

Etter Opel i alle år har jeg nå bytta til VW passat 1.8T

har lest rundt på forumet og søkt,men finner ikke helt svara jeg jakter,

motor og bil er helt orginal, rulla 212500 km nå, syns bilen er for myk, så må ha noe senk, hvor selges dette, til en rimelig penge, men forsatt brukbart, og hvor mye kan/bør en senke helst uten å valse hjulbuer, men må man så må man, kjører nå bare på orginale 16" med 196,65 tror jeg, blir vel gjerne noe felger etterhvert. syns også passatene virker noe baktunge? så om det var et sett med litt lavere framme, evnt billige justerbare sett, så hadde det vært topp.

motor: hørt mye rart her om chip, dump og div pakninger....

enkelte chipper motoren ikke takler? og at motoren tar skade av dumpventil? har også hørt at om man skal chippe så må toppdekselpakningen byttes til forsterka pga høyere trykk oppi der (er dette fakta,da det hørtes noe rart ut?)

i første omgang jakter jeg som sagt senkesett, og gjerne noe mer lyd, dump / luftfilter ? så eksos og chip siden ;) men hvor finnes dette til rimelige penger, sidene jeg klarer rote fram har bare "kontakt for pris" og orker ikke kontakte 10 stk :)

mvh Wright

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passat er som en amcar, blaute og fæle originalt, så du bør unngå kun senkefjører, og heller gå for ett komplett kit, eg byttet på min passat til H&R coilovers, det funker ok,,

jepp, d jeg tenkte da, komplett sett, såklart helst coilovers da, men noe dyrere da.... gidder ikke koste på bilen allverdens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor: hørt mye rart her om chip, dump og div pakninger....

enkelte chipper motoren ikke takler? og at motoren tar skade av dumpventil? har også hørt at om man skal chippe så må toppdekselpakningen byttes til forsterka pga høyere trykk oppi der (er dette fakta,da det hørtes noe rart ut?)

Du bør ikke ha dump på en VAG med luftmassemåler. Skal du på død og liv ha dumplyden kan du oppgradere resirkventilen din, og sette på ett åpent luftfilter. Toppdekselpakningen kan du bare la være, og toppakningen din er vel også 90% stålpakning, så den henger med mer enn lenge nok. Med bare chipping trenger du ikke å oppgradere noe annet i motoren, muligens clutchen din om denne begynner å bli sliten fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må på død og liv ikke ha den, ikke om det er en ekstra belastning på motoren ihvertfall , men litt småplystring hadde ikke gjort noe, men for all del ikke som et hagleskudd på 2000omdreinginger....

filter skal jeg vel skaffe meg, men ang eksos, går noe greiere lyd bare med ny bakpotte? noen anbefalinger her,?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet ang senking og hjulbuene da... og noen norske nettbutikker eller noe annet enn ebay

når har ikke jeg handla til bil i Us.. men det er vannvittig mye rimelig å få kjøpt i statene... Frakta koster ikke all verdens heller. Om du får tilsendt noe som ikke passer så har du muligheten til å kvitte deg med varene på finn... amerikanerene pleier ikke være vanskelige med retur helle. Eneste ulempen er at det kan ta en uke, kanskje to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider