Gå til innhold

Hvilken dekkfornyer?

Ranger emnet

Talker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe inn en dekkfornyer, men er usikker på hva jeg skal velge av merke og type. Fått med meg at noen gir en utrolig glans, men kanskje ikke varer så lenge. Mens andre er mer matt, og varer lengre. Vet bare ikke hva som er hva.

Kunne gjerne tenkt meg å sett noen bilder av begge tilfeller? Så vet jeg hva jeg syns ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar har en jævlig bra dekkfornyer, husker desverre ikke navnet på den men det er vel en slags vinyl-fornyer som også er tilpasset gummioverglater.

Gir dekkene dine fuktighet om det så skulle være for å beskytte mot kulde ( nei den fryser seff ikke ) skitt og solsteik,den gir også dekkene dine glans å en slags wet-look (balsamert) de første dagene etter at du har gnidd det på, fjerner også skitt som du stryker over men har villa råda deg til å kanskje vaske dekkene,tørke de og påføre Meguiars når de er tørre igjen.

http://www.meguiars.com/estore/product_list.cfm?sectionname=Professional%20(Detailer%20Brand)%3EDressings&sectionID=45101

Husker ikke akkurat hvilken vi bruker på jobb fordi vi har de i standard flasker før vi tar de inn i bilpleien, men kan sjekke for deg når jeg kommer på jobb imorgen.

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar's Endurance high gloss = den som varer lengst av alt på markedet såvidt meg bekjent.

Meguiar's Insane shine tire spray = sinnsyk blank, lett å legge på. (aerosolspray) Den varer ikke på langt nær så lenge som Endurance, men likevel lengre enn de fleste "standard" dekkfornyere på markedet.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den beste jeg har prøvd, og har prøvd noen typer:

G12024_HotShineReifenSpay.jpg

Den blir en mellomting mellom Endurance og Insane Shine; når det kommer til både holdbarhet, glans og drøyhet. Brukte mye av denne før, men tror de fjernet den fra standardsortimentet til Meguiar's Norge, siden over halvparten av triggerne på flaskene var dårlige.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker en liten svamp og påføre produkt med, slipper og søle på felgene i alle fall. men når jeg tar skvettlappene er det umulig og ikke få noe på lakken, så bruker en klut og tørke av igjen med.. brukt på både gel og veske baserte dekkfornyere med hell. uvist hvordan den funker på ting som er "gass drevne" men funker sikkert det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider