Talker Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Jeg skal kjøpe inn en dekkfornyer, men er usikker på hva jeg skal velge av merke og type. Fått med meg at noen gir en utrolig glans, men kanskje ikke varer så lenge. Mens andre er mer matt, og varer lengre. Vet bare ikke hva som er hva. Kunne gjerne tenkt meg å sett noen bilder av begge tilfeller? Så vet jeg hva jeg syns ser bra ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Meguiar har en jævlig bra dekkfornyer, husker desverre ikke navnet på den men det er vel en slags vinyl-fornyer som også er tilpasset gummioverglater. Gir dekkene dine fuktighet om det så skulle være for å beskytte mot kulde ( nei den fryser seff ikke ) skitt og solsteik,den gir også dekkene dine glans å en slags wet-look (balsamert) de første dagene etter at du har gnidd det på, fjerner også skitt som du stryker over men har villa råda deg til å kanskje vaske dekkene,tørke de og påføre Meguiars når de er tørre igjen. http://www.meguiars.com/estore/product_list.cfm?sectionname=Professional%20(Detailer%20Brand)%3EDressings§ionID=45101 Husker ikke akkurat hvilken vi bruker på jobb fordi vi har de i standard flasker før vi tar de inn i bilpleien, men kan sjekke for deg når jeg kommer på jobb imorgen. Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Meguiar's Endurance high gloss = den som varer lengst av alt på markedet såvidt meg bekjent. Meguiar's Insane shine tire spray = sinnsyk blank, lett å legge på. (aerosolspray) Den varer ikke på langt nær så lenge som Endurance, men likevel lengre enn de fleste "standard" dekkfornyere på markedet. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Dette er den beste jeg har prøvd, og har prøvd noen typer: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Endurance fra meg`s er bra. Men husk å vaske/avfette dekkene ordentlig før du legger på noe som helst:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Dette er den beste jeg har prøvd, og har prøvd noen typer: Den blir en mellomting mellom Endurance og Insane Shine; når det kommer til både holdbarhet, glans og drøyhet. Brukte mye av denne før, men tror de fjernet den fra standardsortimentet til Meguiar's Norge, siden over halvparten av triggerne på flaskene var dårlige. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Jeg kjøpte min flaske i USA da jeg var der på ferie nå nylig :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Den finnes som AE her i Norge, men da er den veldig udrøy... tror nesten halvparten av boksen er drivgass :P Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Hvordan er det å få dekkfornyer på felgene? Syns det er viktig at det ikke blir noe stygt griseri... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 jeg bruker en liten svamp og påføre produkt med, slipper og søle på felgene i alle fall. men når jeg tar skvettlappene er det umulig og ikke få noe på lakken, så bruker en klut og tørke av igjen med.. brukt på både gel og veske baserte dekkfornyere med hell. uvist hvordan den funker på ting som er "gass drevne" men funker sikkert det og:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Dysene på gummifornyerne til Meguiar's er i alle fall veldig presise, så du unngår søling. Men kommer det noe på felgen er det jo bare å tørke av med MF, innholdet er blankt... Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Men da så. Sålenge ikke innholdet "stivner" inn, og blir noe seig griseri :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Wolfgang Black Diamond Tire Gel Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Jeg bruker en meguaiars fra proff serien som heter all seson dresing. Funker supert på dekk og plast utvendig. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg