Asle|240 frelst Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Heisann! lure litt på om da e muli å få meir hk ut av min 1.8t som er chippa?...har slakk i lagerena te turboen so eg skal skifta når den ryke, muli å setta inn ein større og øka turbotrykke?...eller e da muli å få meira hk ut av den orginale turboen? takk på forhand:D Siter BMW 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Max192 Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Alt går, men det er ikke alt som går lenge ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle|240 frelst Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 hehe, men kor vanskli e da å eventuelt øka turbotrykke?...får eg mykje ut av da? Siter BMW 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 om turboen din snart tar kvelden så har du jo en fin mulighet til å kjøpe en K04 turbo.. samme som står i S3.. finner den rimelig på ebay.. og så hiver du på en fin frontmontert IC så har du kommet et stykke.. tror d e 30-40 realistiske hester i turbooppgraderingen hvertfall.. får sikkert et par småponnier av IC og :D Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle|240 frelst Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 å ic e forkortelsen på ka?:P...men korleis blir da me justering av turbotrykk viss eg kjøpe ein K04 turbo? Siter BMW 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle|240 frelst Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 og korleis blir da me motorprogramme? fant ein K04 turbo http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=846_845&products_id=3622 denne skal vell passa heilt fint? Siter BMW 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Turboen du trenger er en K04-15, den er bolt on på A4. Du trenger da også ny chip, og muligens dyser/Fpr. Gidder du å søke litt her, finner du masse svar. Blir spurt om dette flere ganger i uken. Er ingen vits å øke ladetrykket på K03 turboen om den allerede er chippet. Da har antagelig tuneren lagt turbotrykket på det som er maks på turboen. Øker du trykket ytterligere, kommer du utenfor arbeidsområdet til turboen. Det som skjer da, er at turboen bare sender ekstremt varm luft inn i intercooleren (IC), det er derfor ladetrykket øker. Varm luft tar mer plass en kald. Skrur du opp ladetrykket mer dør turboen fort Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 IC står for intercooler.Og prøv å unngå sånn billig kina kopi.Det gjelder turbo og intercooler kitt. -Ko4 turbo. -Ny og bedre turbo manifold. -Større eksos,f.eks 3 tommer fra turbo og 2.5 bakover. -N75j ventil. -Nytt intercooler kitt. -Bytt ut alle trykk luft slanger. -Ny resirkventil,ikke en sånn orginal plast dritt. -Større og bedre bensin pumpe. -Større dyser. Og til slutt så for du chippet den,dvs mappet den.. Ikke chip bilen,før du har fått på alt det der..Det er først da du kan regne med at du har rundt 230-250 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle|240 frelst Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 ja men no har da seg jo sånn at bilen min allerede er chippa, korleis blir da då? e da muli å få chippa den om igjenn då? å dela frå maxam e da nåke kvalitet?...eventuelt ka andre plassa kan eg få tak i da eg trenge? å ka e ein N75j ventil? Siter BMW 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Maxam sin turbo er en kopi av KKK turboen, laget i Kina. Noen av kinaturboen holder greit, andre faller fra hverandre etter en uke eller to At bilen allerede er chippet har ikke noe å si. Det programet passer ikke til større turbo, og du risikerer i værste fall at motoren raser om du ikke har programert hjernen for riktig turbo. En K04-15 som passer til A4 klarer maks å gi luft til 240 hk i følge KKK Bruk søke knappen og søk på større turbo, eller bare bla deg litt nedover på sidene her i A4 forumet. All info du trenger står der. Gjelder bare å ikke være lat ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle|240 frelst Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Ka e ein N75j ventil?, kor får eg kjøpt ein turbo me kvalitet då? Siter BMW 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 N75 ventilen er en magnetventil som justerer trykket i bilen din.. N75J og N75H er samme ventil, bare fra S3, TT,++ når jeg byttet til N75H fikk jeg en merkbart bedre/raskere oppbygging av turbotrykket Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milman123 Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 TiM skrev: N75 ventilen er en magnetventil som justerer trykket i bilen din.. N75J og N75H er samme ventil, bare fra S3, TT,++ når jeg byttet til N75H fikk jeg en merkbart bedre/raskere oppbygging av turbotrykket denne magnetventilen, er det bare å bytte over fra orginal til ny? ingen andre justeringer man må gjøre da før man tuter videre og håper på mer stabilt turbotrykk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 milman123 skrev: denne magnetventilen, er det bare å bytte over fra orginal til ny? ingen andre justeringer man må gjøre da før man tuter videre og håper på mer stabilt turbotrykk... Så lenge du bytter mellom orginale ventiler fra Audi, så er det bare tut og kjør. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle|240 frelst Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 korleis bytta me den ventilen då? Siter BMW 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg