Aleksander Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Hei, Jeg har en 1991 audi coupe 2.3e. Av og til hender det at oljelampa begynner å pipe (nettopp byttet olje og oljefilter). Samtidig detter turtelleren ned på null. Etter en litenn stund forsvinner lampa og turtelleren virker igjen. Er dette en gåen føler eller hur? Setter pris på svar. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Hva slags olje kjører du ? Kan virke som kanskje en oljetrykkføler kødder litt. Kom dette etter du byttet olje ? Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Mobil halvsyntetisk. Feilen oppstod etter oljeskiftet. Kan det være at oljen er litt for tynn? Feilen retter seg selv etter alt fra 10 sek - 20 min, men jeg hater alt av pipelyder o.l. i en bil så dette må bort. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Er det første oljeskiftet du gjør på bilen ? er det samma type olje som har vært på den tidligere ? har du noe tall på olja du brukte ? Altså, når du sier den slutter fra 10sek til 20min så virker det som at det kanskje ikke akuratt har noe med oljetemp og gjøre med tanke på at olja gjerne blir tynnere når den oppnår arbeidstemp. Så da når den blir tynnere så får du jo gjerne litt lavere oljetrykk også. Så, siden du har 2.3E regner jeg med du ikke har de 3 analoge målerene i midtkonsollen ?! Hadde vært artig og vist oljetrykket ditt siden det piper. Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Fikk bilen for halvannen uke siden, så dette er første gang jeg skifter olje ja (utført på verksted). Har ikke noe sikkert tall på oljen, men regner med de brukte 10wd40. Jeg har de 3 målerne i midtkonsollen og på tomgang viser den ca 2,5bar. Ved passelig gasspådrag går den opp til max (5bar). Når oljelampa skrur seg på holder den seg stødig på 3.8-4 bar ved tomgang. Ifølge en kar på møller kunne det skyldes at den nye oljen har renset bort mye smuss ifra motoren, noe som kunne samle seg i en sil ved bunnpanna. Det han mente var mest sannsynlig var at det er en feil på kretskortet (eller hva den plata kalles), noe jeg synes er rart siden det kun er disse 2 forskjellige tingene som skjer samtidig. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 I det siste har ting fungert veldig bra. I dag kjørte jeg langtur på ca 60 mil (flytting) uten noe problemer, var faktisk utrolig digg. Men i ettermiddag kom feilen tilbake. Trodde det kanskje var smuss o.l. fra motoren som ble renset ut med den nye oljen, men siden jeg har kjørt omtrent 80 mil siden dette virker det veldig usannsynlig. Noen som har tips/info/innspill? Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 2.5 bar ved tomgang hørtes nå mye ut. Er dette på varm motor? Det er to oljetrykksbrytere på disse motorene, en som opererer over 2000rpm og en under. Kan det være turtallsgiveren din som er dårlig og kødder til både for nåla og oljetrykksfølerne? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet August 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Den ligger på ca 2,5 bar på kald og varm motor. Jeg har ikke god nok kunnskap til å vite om det er turtallsgiveren eller ikke, men det er definitivt en ny mulighet som jeg kan forhøre meg om på et verksted. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.