Gå til innhold

Noen som husker Martin Schanke-kontroversen?

Ranger emnet

Yelsent

Anbefalte innlegg

Når det gjelder prisen på bensin og diesel har nordmenn fint råd til det, så slutt å klag. Undersøkelser har vist gang på gang at bensina koster mindre i forhold til folks kjøpekraft nå enn den noen sinne har gjort.

Se an hva sosialsatsene er,ikke din egen feite lønning,og så spør du deg selv om hvordan man kan ha et sosialt liv i dagens stressede hverdag på steder uten særlig kollektiv-dekning med så høye bensinpriser hvis man ikke sitter på 300K netto i året,noe rimelig mange er under. Jeg skulle gjerne sett hva en gjennomsnitts-fattig nordmann har av "kjøpekraft" etter at skatter,bil/bensin-avgifter,moms,og alt annet som vi alle må betale for et verdig,sosialt liv utenfor Oslogryta er trukket fra.. Rimelig mange her i landet som ikke akkurat sover godt om nettene fordi de må snu på hver krone,og jeg aner at det er grunnen til at FrP har hatt gode meningsmålinger i det siste...

Du må gjerne få lov til å være egoist og ha lyst til å blåse hele oljefondet over natta, men jeg foretrekker at de som styrer landet vårt også tenker på hva som skal skje når olja er borte. Det er faktisk ikke nødvendigvis så veldig lenge til.

Siden det ikke er så lenge til,så lurer jeg litt på hvorfor vi skal spare de? Det logiske ville være å innse at vi MÅ HA en ny energiindustri den dagen det er tomt,så hva pokker er det de venter på? Bedre å investere det nå,da ser det ihvertfall ut som vi later som vi faktisk tenker på miljøet også..

Heller bruke de nå,som FrP sier, til å bygge ut infrastruktur og annet enn å måtte finne ut til slutt at landet er på dunken og de generasjonene som vi "sparer til" faktisk ser seg rundt og innser at hele fondet må gå til å lappe sammen landet og bygge alt nytt,fordi man nå har spart seg til fant..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Øl fitte og diesel!"

Bare stem FRP. Jeg er enig med han som ville ha Siv Jensen bak rattet, BARE for og se hvor fort det egentlig kan gå til helvette.

Forøvrig, så går jeg på attførding fra nav, får ca 7800 i måneden, og har ingen problemer med en bensinpris på 14 kroner. Den gjennomsnittlige nordmann syter for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som blir synd med det er at det tar NOE lengre tid å rette opp alt igjen.

Dessuten spørs det jo hvor mye penger man hadde sittet igjen med til slutt med tilbakestegspartiet bak roret. Snakket med en frupper en gang, jeg spurte hva han gjorde hvis han ble syk og trengte medisiner.. Det å måtte betale for litt medisiner gjorde visst ingenting, han hadde fått medisiner gratis av staten gjennom livet til nå så..

Lurer forresten på hvor mange tilbakestegere som har lest partiprogrammet deres, som faktisk vet hva det handler om..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, så går jeg på attførding fra nav, får ca 7800 i måneden, og har ingen problemer med en bensinpris på 14 kroner. Den gjennomsnittlige nordmann syter for mye.

Prøv å ha en husleie på 6K+ samtidig og se om ikke 14kr literen blir litt leit når man MÅ kjøre minimum ca 40 mil i måneden pga unger.. da har du plutselig betalt 560 kroner av de 1800 du har igjen,men 35% av det du har igjen i inntekt bare for å ha kontakt med barna dine gjør vel deg kanskje ikke noe? Det gjør meg noe,jeg har faktisk vært nødt til å måtte ringe og si til datteren min at jeg ikke kunne komme til henne,rett og slett fordi jeg ikke har hatt penger til å komme meg dit etter at jeg har klart å beholde tak over hodet. Har du noen anelse hvor skamfull man føler seg da?

Og,jeg vet om folk som går på rehab etter selvmordsforsøk (dette også pga pengemangel og dertil stress pga dette) som får 5300 kroner i måneden,dette skal dekke mat,strøm,husleie,klær,the lot. Bor man sånn til at man da MÅ ha bil,så er de nevnte 560 kronene MYE PENGER... for da er man på minus hvis man kjøper 2 istedet for ett brød på Rimi.

Skjønner ikke hvor folk får det fra at vi alle har så god råd? Er nok STORE mørketall i de statistikkene der..og vil man ikke se dem og står fast ved at INGEN i Norges land sliter hardt med penger og det å få endene til å møtes,alle får sin del,så trenger man faktisk å lukke opp øynene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har god råd. Men vi har det like fortsatt fordømt mye bedre enn folk i feks USA som er i samme situasjon.

Et land kan ikke bli perfekt, vi kan ikke sørge for at alle innbyggere tjener 300k i året. At FRP får makta, vil ikke endre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mange som er under fattigdomsgrensen inorge også...men det skjønner ikke fitter som frk halvorsen som får gratis skyss..pensjoon langt oppi rævva..tjener mye og får det meste... jævla FITTEtrYNEt!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har god råd. Men vi har det like fortsatt fordømt mye bedre enn folk i feks USA som er i samme situasjon.

Et land kan ikke bli perfekt, vi kan ikke sørge for at alle innbyggere tjener 300k i året. At FRP får makta, vil ikke endre det.

Sant nok. Men å tralte rundt i de samme gatene med de samme politikerene ved roret som gjør det samme hele tiden,fører heller ikke til noen utvikling i nevneverdig grad.. :) Hva som skjer får tiden vise,men jeg tror nok mange som er vant til dagens ordninger og politiske agenda har lett for å skyte "ukonvensjonell" politikk nord og ned,selv om den kan være fullt bærekraftig hvis man klarer å se den fra et annet ståsted,og omprioritere litt på hva som er viktigst å ta fatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mange som er under fattigdomsgrensen inorge også...men det skjønner ikke fitter som frk halvorsen som får gratis skyss..pensjoon langt oppi rævva..tjener mye og får det meste... jævla FITTEtrYNEt!

Blir ikke noe bedre med frøken Jensen bak roret, dette er jo helt innenfor deres natur..

Jeg skjønner ikke at arbeidere kan stemme FrP, da FrP i utgangspunktet støtter de som leder og eier bedrifter. For arbeidere betyr dette dårligere rettigheter på jobben. Her kan man tape mye penger som arbeider.

Det er jo greit nok å si at FrP aldri har vært i regjering og at vi kan prøve det ut, for all del. Men se på ideologien partiet er bygget rundt, de er for kapitalisme og for teorien om at alle er sin egen lykkes smed. Det er greit, noen klarer å jobbe seg opp til noe stort, men dette gjelder svært få. Psykiske eller fysiske lidelser er ofte med på å svekke muligheten til å faktisk jobbe seg opp i livet, man blir sett ned på, folk har fordommer mot deg osv. Kanskje det går helt fint nå, du er en frisk og fin 22-åring med hele livet foran deg. Her på forumet er det jo for eksempel mange som liker å kjøre fort, er det så kult om dere havner i en bilulykke, blir skadet, ikke får jobb og ikke får utbetalt mye trygd? Det var jo din feil at du kjørte fort, kolliderte og ødela din egen fremtid :)

Nei, jeg skjønner virkelig ikke hvordan arbeidere (som nødvendigvis ikke har så god råd heller) tør å engang tenke på å stemme FrP. Jeg skremmes av ideologien, og jeg skremmes av all populismen som kommer fra den kanten..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra det hele tilbake til topic.

Jeg var på den debatten, men var så jævlig kjedelig så vi dro.. 5 min etter vi hadde satt oss på bussen fikk vi telefoner om den episoden her. Tror du vi var irriterte eller ? 4timer med møl, også blir det action rett etter vi dro. Jaja, no va du smart. Førr å ikke si dobbeltsmart, ka ?

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe bedre med frøken Jensen bak roret, dette er jo helt innenfor deres natur..

Jeg skjønner ikke at arbeidere kan stemme FrP, da FrP i utgangspunktet støtter de som leder og eier bedrifter.

(...)

Eirik

Ja, der sier du noe. Det er egentlig rart slik det har blitt nå. Akademikere stemmer rødt mens arbeidere stemmer blått. Ganske forskrudd, hva?

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikken er et dukketeater innhyllet av tåke, løgner, mistrohet, villeding og manipulasjon som eksisterer for å lede bort oppmerksomheten fra det som faktisk skjer i samfunnet. Forskjellen mellom partiene er illusjon; alle politikere er personer som begjærer makten til å regjere over andre mennesker, og de vil si- og love hva som helst for så å knivstikke deg i ryggen på vegne av interressegruppene systemet tjener (fagforeninger, banker, industrier, etc.).

Igangsettelsen av maktbruk mot de uskyldige er ondskap. Hvis en person forsøker å forsvare sin egen eiendom mot overgrepet vi er blitt opplærte til å kalle "skatter", "toller" og "avgifter" vil det gå ham ille. Personene i staten vil da sende tallrike bevæpnede personer inn i hans hjem for å drepe ham om han forsvarer seg. På dagsrevyen har en "farlig ekstremist" blitt "tatt hånd om" "for fellesskapets beste", men dessverre døde han på grunn av en "taktisk feil" under gjennomførelsen av operasjonen. I virkeligheten, derimot, har ondskapen spilt sin hånd, og uskyldige er drept "for the lulz". Psykopatiske mordere til å spille rollen som "beskyttere av borgernes interresser"; politiet, er det ingen mangel på under systemet slik vi kjenner det; å produsere slike er svært enkelt når man holder barn fanget og tvinger de til å utføre redundante aktiviteter de hater; raseri og aggressivitet er en helt naturlig bi-effekt av biotopen barna blir tvingt til å tilbringe timevis i daglig.

Personene i staten produserer fattigdom ved å ødelegge verdiene samfunnet produserer. Dette gjøres på veldig mange forskjellige måter; inflasjon, skatter, krig, kostbare regulasjoner- og lovverk, enorme byråkratier som ansetter tusenvis i "do-nothing jobs", subsidier til de uproduktive (velferdssystemutnyttere, diktatorer i u-land, "dead end-forskning", unyttige studier, etc.), ekstremt uproduktiv produksjon av varer- og tjenester, med mere, fantasien setter grensene.

Systemet virker, og vil virke i fremtiden fordi personene i staten betaler andre personer for å lyve til alle barna som fødes i samfunnet åtte timer om dagen, fem dager i uka, året rundt minus sommerferien. Ut av den offentlige skole vil det da strømme en endeløs elv av personer som har blitt opplært til å se på staten som ingenting annet enn den gode forelder' som bare vil borgernes beste. Personene som har gått i den private skole vil være mere normale, relativt sett, men de skoler som fører en ikke-godkjent læreplan som forkynner noe annet enn den daværende "party line" vil selvfølgelig bli raidet og stengt ned, og lærerne drept om de gjør motstand. Årsaken til at personene i samfunnet gjør som de blir fortalt er kort og godt frykten for å vekke statens vrede; å gi etter gir liv, å gjøre motstand gir død; en svært enkel verdikalkulasjon for de fleste.

"Offentlig" pengebruk som en prosentandel av den private vil alltid øke, inntil økonomien er så voldtatt og nedslått at det ikke er noe igjen å stjele. Trendlinjen for denne prosentandelen går alltid opp, spesielt når staten starter nok en krig, og når grensen er nådd vil hele korthuset av illusjoner rase ned og det hele vil skje på nytt igjen ved en senere anledning. En ny stat med nye lovnader (USA 1776, etter-revolusjons-Frankrike, etc.) vil fødes, og det hele gjentar seg igjen og igjen i en endeløs syklus av den mest grusomme voldsbruk noensinne dokumentert. Årsaken til at det alltid går til Helvete, uansett grunnlov, er enkel; de som regjerer bestemmer hva de har lov til å gjøre via rettssystemet. Her til lands kalles det "Høieste rætt", i Amerika "The Supreme Court". Men også her MÅ det utvises en viss grad av moderasjon og forsiktighet; om personene i staten prøver å gå for langt uten tilstrekkelig propagandisert og fryktfulle undersotter kan det oppstå en revolusjon. Dette, spekulerer jeg, er årsaken til at de grovere overtrampene mot individets rett til liv, frihet og eiendom ikke skjer før årevis etter at personene i staten har tatt kontroll over skolesystemet.

Departementene o.l. vil blåse sine budsjetter av stjålne midler på det de måtte føle for, innen rimelighetens grenser, og når resultatene avviker fra det som var lovet vil syndebukken være "ikke nok penger" istedenfor "vi har ødslet bort den delen av ransutbyttet vi har blitt tildelt". I klartekst, ekstrem inkompetanse og grådighet vil belønnes ekstremt godt, og de (ikke-eksisterende) moderate departementene som eventuelt hadde hatt penger igjen ved årsslutt kan risikere å få kuttet budsjettene. Syndebukker, i form av personer som får sparken og en saftig bonus, vil nå og da bli produsert for å gi en illusjon om at statlig korrupsjon ikke vil bli godtatt.

(Lynkurs i økonomi: Kapitalbeskatning er faktisk en av årsakene til fattigdom. Når entreprenørene ikke får satt igang sine prosjekter (skatten gjør prosjektene ulønnsomme) vil ikke arbeidsplassene som det prosjektet ville skapt eksistere, dermed sier vi at tilbudet av arbeidsplasser gå ned. Med konstant etterspørsel vil dette medføre lavere lønninger i samfunnet, da tilbudet av arbeidsplasser er relativt mere sjeldnere enn det ellers ville vært (arbeiderne kan ikke lengre "window-shoppe" etter den beste arbeidsplassen, men istedenfor bare være glade de i det hele tatt har arbeid). Det samme antall arbeidere jager altså et redusert antall arbeidsplasser, og dette fører til en lavere pris, ref.: tilbud og etterspørsel. Straffebeskatning av "de rike" medfører i så måte en verre hverdag for de fattige, paradoksalt nok. Økonomi hander om å se alle konsekvensene av handlinger. Man sier "subsidier er bra" (det åpenbare), fordi man ikke ser hvor pengene kom fra (det skjulte))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det går så mye fremover i Oslo jeg.. Gamle mennesker blir putta på del-privatiserte eldrehjem med RÆVA omsorg, hvor alt handler om å gjøre det BILLIGST og mest EFFEKTIVT mulig.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider