brostuen Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Jeg har et par sw300 12" som jeg nå har i en lukket kasse. Jeg lyst til å lage meg en portet kasse for å sjekke om det blir mer trøkk da! Har en MD 180C, så det er veeldig lydtett mellom kabin og baggaserom. Derfor tenkte jeg kanskje at portet kasse hadde hvert tingen. Noen som veit hvor mange liter jeg burde ha? og hvordan jeg skal lage den? Mvh LarsB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Tror du bør fylle inn litt mer info, verken "sw300" eller "MD 180C" sier meg spesielt mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Kan det stemme at du mener Seas Lotus 12" i MB C180? Du bør uansett prøve å få åpnet litt på en eller annen måte... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brostuen Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 kanskje litt dårlig info, men finner ingen specs til Seas Lotus 12" mine. Stemmer at jeg har et par med 12" Seas Lotus i min c180. Merker at det er jævlig tett baki der. Noen som har noe forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Her har du litt info: http://www.mamut.net/dynabel/subdet268.htm Men det må vel gå an å få trøkket inn i kupéen? Ta vekk bakhøgtalerene eller lage hull i hattehylla? (det siste er vel egentlig ikkje å anbefalle viss du må fjerne metall) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Det blir merkbart med et par grove bassrefleksporter tredd nedi hattehylla i hvert fall! :) Gjorde det i volvon og merket stor forskjell der, men kunne sikkert vært dobbelt så store... Minst! Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Ideelt sett burde du laget en båndpasskasse til elementene, og latt bassrefleksrørene munne ut i hattehylla. Løse porter i hattehylla vil fungere som, nettopp; bassrefleksporter, og endre tuningen. Noen mener sikkert det kan funke, men om det funker bra, tenk da hvor bra det kunne ha vært med båndpasskasse? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Løse porter i hattehylla der du kapper av den delen som er i bagasjerommet vil vel fungere for å få litt meir trykk inni kupéen. (ser litt finare ut enn å ha hull i hattehylla) Båndpasskasse vil nok væra best, men da må det bygges ny kasse. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Det blir merkbart med et par grove bassrefleksporter tredd nedi hattehylla i hvert fall!Som ePiFaNt og Todleif har vært inne på, ta heller vekk alt av porter fra hattehylla og fest et par løse griller over hullene isteden, for syns skyld altså. Så blir det ihvertfall så stor luftfart som praktisk mulig. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brostuen Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Hva er båndpass kasse? Har tenkt på å fjerne alle høytalere i hatte hyllen min. Vedder på det kanskje hadde gjort slik at jeg hadde fått bedre trøkk inn i kabinettet mitt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tettis Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Båndpass kasse: Den spiller høyt på engkelte frekvensområder, men desverre så dekker den kun begrensede frekvenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Båndbredden kommer helt an på avstemmingen, dessuten dekker en subwoofer begrensede frekvenser uansett ;) EDIT: tenk på det som en bit hyssing. Strekker du den helt ut er den flat (stor båndbredde, flatt nivå over hele båndbredden), men dytter du endene mot hverandre vil den bule (mindre båndbredde, men mer nivå ved enkelte frekvenser) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg