Gå til innhold

Turbo bygging på 1.6 16v

Ranger emnet


DimZet

Anbefalte innlegg

Ville aldri satt turbo på en 1.6 16v.. Disse motorene er utrolig dårlige etter hva jeg har erfart, og da blir di nok ikke noe særlig bedre av og drive å trimme! :) Skal du ha noe som går litt bedre ville jeg heller satt i en C20let motor fra en calibra, disse er heller ikke gode motorer, men er nå hvertfall orginal turbomotor..! :)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler på det sterkeste at du finner ein større motor å sette turbo på, 1,6 16v + turbo = KATASTROFE!

life is shit, but with a OPEL in your drive way, it is so much better!

 

95 opel astra f stv, 1,8 16v, 135 hk

85 opel corsa a sedan, 1,2s, prosjekt

medlem av omc ;) (heter forøvrig det samme der også. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri satt turbo på en 1.6 16v.. Disse motorene er utrolig dårlige etter hva jeg har erfart, og da blir di nok ikke noe særlig bedre av og drive å trimme! :) Skal du ha noe som går litt bedre ville jeg heller satt i en C20let motor fra en calibra, disse er heller ikke gode motorer, men er nå hvertfall orginal turbomotor..! :)

Her snakker du nok om noe du ikke har greie på.

1.6i 16v var dårlige motorer i Astra F å fram til 1997.

Den 1.6i 16v som sitter i Astra G fra 1998 er en mye bedre motor med ett stort potensiale.

Men er jo alltid bedre og billigere bygge turbo på en motor som er større enn en 1.6.

Kjerringa har 99 Astra G sport 1.6i 16v som nå har gått 114 000 uten minste tull med motor.

Å hos Opel har vi heller aldri hatt noen store problemer med de her.

Eneste er noen som blir så dau kjørte da att katte gror igjen å de starter tikke i ventil løftera.

 

Å hva er så dårlig med c20let da siden du sier de ikke er noe gode motorer?

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så di har blitt bedre etter 98 altså? Har vært borti 3stk 1.6 16v i astra F, og di har rett ogslett sugd balle! :) hehe.. Men, selvfølgelig ting forandrer seg! :)

 

C20let fra en calibra.. Skrevet litt feil der, men mente egentlig og si at du har flaks vist man kommer over noen som er gode! Føler alt er så utrolig i sunnkjørt og ihjel skrudd! =/

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så di har blitt bedre etter 98 altså? Har vært borti 3stk 1.6 16v i astra F, og di har rett ogslett sugd balle! :) hehe.. Men, selvfølgelig ting forandrer seg! :)

 

C20let fra en calibra.. Skrevet litt feil der, men mente egentlig og si at du har flaks vist man kommer over noen som er gode! Føler alt er så utrolig i sunnkjørt og ihjel skrudd! =/

Ja de fleste motorer blir dårlige når de har vært ungdomskjørt i lengre tid å ofte fått minimalt med vedlikehold.

Samt alle de motorer som er kjørt med eds phase 3 å justert opp maks. skjønner godt att en motor som er konstruert for 204hk blir sliten å ryker når de er jjuksa å trua opp over 300hk.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår