Gå til innhold

Kjøpe Audi A3 1.8T

Ranger emnet

Can90

Anbefalte innlegg

Jeg er en 18 år gamme gutt som har hatt en stor plan lenge om og kjøpe meg en Audi A3 1.8T. Jeg vil ha denne sportsbilen, pga at jeg ikke vil kjøre rundt i noe skrap. Jeg tenkte ut saken litt og begynte med et lån, men det som stoppet meg var forsikringen. Noen som kan tenke seg hva forsikringen vil bli dersom jeg setter den på meg. Har ikke tatt lån enda, men kommer til og gjøre det hvis forsikringen kommer på en grei sum. Håper dere vil hjelpe meg litt :-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo begynne litt og bygge på bonus, men er det vits? Det er jo en "sports" bil for ungdomer da. 150 hk er mye for en 18 åring hehe. Hadde håpet at noen som er på min alder har forsikringen på seg selv og kunne skrive hva de betale i forsikring. Men vil det svare seg at jeg kjøpe en sånn bil. Mye tull med A3. 1.8T?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go go veteran da:P hehe! Nei. Men forsikring er drittdyrt så og gå for "sport" og "Hk" er ikke det smarteste under 21år eller hva det var for noe!

Husk at norske veier ikke kan kjøres lovlig fort på.

Så du trenger ikke så "Jælla" mye ;)

Gå heller for en bil med 115hk ca. Så kan du få en finere bil i god stand:)

Men forsikringen kan du sjekke mange steder så lenge du vet nok om bilen du vil kjøpe. Du finner info om forsikring på http://www.finn.no også:)

mvh comadore

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskap beregner premien etter hvor sannsynlig det er at de må ut med penger, ikke hvor mye hester bilen har. Heldigvis. Jeg betalte 6900,- i året med full kasko på Lanciaen jeg hadde. 4WD og 200 hk ;)

Anbefaler deg i aller høyeste grad å ringe rundt til forsikringsselskapene og spørre om priser, da får du fort litt andre priser enn kalkulatorene på nett. Dersom det billigste selskapet skal ha 11K i årspremie kan du også kontakte forsikringsselskapet foreldrene dine har i dag og si at du har fått et bedre tilbud en annen plass og spørre om de kan matche den eller gå lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider