Gå til innhold

fuktighet i bagasjerom"oppdatering":D

Ranger emnet

comadore

Anbefalte innlegg

Du burde finne en skrue eller noe å ha i det hullet:P kondens kommer inn der og det gjør at ting blir fuktig:P sjekk om det er skader på gummi lister rundt omkring.

Og korfor gå til verksted med et så "enkelt" problem? det er å kaste penger i dass spørr du meg, viss du har tenkt å gå på verksted med kvar einaste lille ting:P trudde du skulle fikse bilen eg:P viss du ikke orker å fikse dette engang, da sliter du:P

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så ville jeg ha tørket GODT opp i bagasjerommet også spyl den og se hvor vannet kommer fra.. (jeg brukte pappir til å finne sånn ca ut hvor vannet kom inn i bilen min) du finner ut sånn ca og da er det bare å lete ;)

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, tørk godt opp.Så legger du deg inn i bagasjerommet og lokker igjen luka. Så får du en kamerat til å spyle med hageslange fra utsida.Husk å ta med deg lommelykt eller lampe inn da,det blir mørkt... da vil du enkelt se hvor det kommer inn.

Så ber du kameraten din om å slippe deg ut igjen etterpå :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde finne en skrue eller noe å ha i det hullet:P kondens kommer inn der og det gjør at ting blir fuktig:P sjekk om det er skader på gummi lister rundt omkring.

Og korfor gå til verksted med et så "enkelt" problem? det er å kaste penger i dass spørr du meg, viss du har tenkt å gå på verksted med kvar einaste lille ting:P trudde du skulle fikse bilen eg:P viss du ikke orker å fikse dette engang, da sliter du:P

Det var et enkelt spørsmål jeg bare lurte på:) ikke noe mer enn det;)

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, tørk godt opp.Så legger du deg inn i bagasjerommet og lokker igjen luka. Så får du en kamerat til å spyle med hageslange fra utsida.Husk å ta med deg lommelykt eller lampe inn da,det blir mørkt... da vil du enkelt se hvor det kommer inn.

Så ber du kameraten din om å slippe deg ut igjen etterpå :)

Pass bare på at du ikke skylder han penger fra før eller noe. Evt. tar han nøklene og tar seg en kjøretur i stedet for å slippe deg ut, for å senere dumpe bilen i elva.

Men, da finner du i hvert fall ut hvor det lekker!

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet lekkasjen?:) vedder på at det er en gummilist eller noe som ikkje gjorde jobben sin, eller at det var hullet du hadde laget som ga kondensen fri tilgant til bagasjerommet ditt:P men men håper du får løst problemet ditt:)

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være dette hullet. Pga det var MYE mer vann der før jeg lagde det. Var derfor jeg lagde det:)

Og lekkasjen er etter min mening i lyktene(de er litt ifra karosseriet på sidene:S).

Eller så har bilen et slags lag med karosseri i nedre del av vinduet hvor det har ansamlet seg mye fukt.

Men jeg tipper det er ved lyktene da det er mest "dammer" der og mest fukt på sidene. I dag fant jeg f.eks en liten dam på ene siden!

Noen ide til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Har funnet et sted det drypper vann! Venstre side helt i starten av vinduet/bagasjerommet. Er det mye rust! + jeg fant et par dråper der i dag! Så der kommer det ihvertfall vann ned! Må nå finne ut hvor det kommer fra:)

Og et annet spørsmål! Det er noe olje/skitt som er veldig mykt rundt lyktene på innsiden. Er dette noe man har brukt for å hindre rust?:)

Kan evt skaffe bilder av forskjellige ting da "bilspråket" mitt er Not good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes folkens! Jeg har da funnet ut hvor det kommer vann! Det er ved karosseri/list.. Kan ta bilde i morgen og vise.! Dette vannet kommer ned.. Og dermed blir det fuktighet i resten av bagasjerommet. Det er vel fullt mulig?

*Løpe og kjøpe karosserikitt på biltema de nærmeste dagene*:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...