Shyggen Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Hmm, Supraen min har en 88Amp Dynamo som da blir litt lite når man har Stereo og Bil som trenger strøm. Maxima 900Batteri står under panseret men, hvor får man tak i kraftigere dynamoer? eventuelt Dynamo trim? har hørt at man kan "Trimme" dynamoen.. sette på flere børster? eller no... har løst på ca.150Amp.. om ikke mer.. men, det blir vell tungt å mekke :) og en sånn Dynamo suger igjenn hestekrefter.. så da må man trimme mer.. :D Dyrt Prosjekt dette blir ettervært.. :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 hør med et firma som selger dynamoer. de kan se på den du har og se om dem kan skaffe en som passer. eneste formen for trim jeg vet om er å sette på en annen laderegulator Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Med tanke på hva du har av forsterkere, så må du nok oppgradere dynamoen ja. Du bør også sette inn en bedre laderegulator. Totalt snakker vi da om ca 5000,- og oppover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Er det mulig og finne sånt brukt?... dvs.. er det f.eks ingen problem og bruke laderegulatoren til en Volvo V70 CC som da har 200Amp dynamo? om jeg ikke husker helt feil.. Viss ikke så er det no noen få sånne som er vraka rundtomkring i svergie :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 du kan montere 2 dynamoer hvis du er bittelitt hendig :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ridivan Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 passer vilkesomhelst dynamoer til vilkesomhelst biler?? jeg har en 69 modell vw boble.... trenger en powerful dynamo til den ja hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by Jay du kan montere 2 dynamoer hvis du er bittelitt hendig :) HMM, har du sett under panseret til min Toyota? den rekkesekseren har AC,Servo,Dynamo.. er ikke plass til så mye mer under der.. er trangt.. men, klart.. ofre noe for å tjene noe.. men, syns AC er digg.. er jo targa tak og på den.. menmen.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by eforsnes passer vilkesomhelst dynamoer til vilkesomhelst biler?? jeg har en 69 modell vw boble.... trenger en powerful dynamo til den ja hjelp Ikke alle dynamoer er like. Derfor må du hoste opp motornummer, eller info om den dynamoen du har. Da kan jeg se om det er noen større dynamoer å få tak i, Og også hva den/de koster. Å bytte til en større dynamo, vil også si at den er fysisk større. Da kan det hende at man må gjøre noe med den justerbare strammeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by Shyggen Er det mulig og finne sånt brukt?... dvs.. er det f.eks ingen problem og bruke laderegulatoren til en Volvo V70 CC som da har 200Amp dynamo? om jeg ikke husker helt feil.. Viss ikke så er det no noen få sånne som er vraka rundtomkring i svergie :) Vet ikke hvordan akkurat de laderegulatorene fungerer... Men generelt sett sitter regulatorene på dynamoen, og er noe forbanna drit. Det beste er en ekstern regulator, som har en elektronisk regulering, ut ifra hvilken spenning du har på batteriet. Da først kan du få en helt jevn spenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by Shyggen HMM, har du sett under panseret til min Toyota? den rekkesekseren har AC,Servo,Dynamo.. er ikke plass til så mye mer under der.. er trangt.. men, klart.. ofre noe for å tjene noe.. men, syns AC er digg.. er jo targa tak og på den.. menmen.. enig i at ac bør beholdes, har ikke sett bilder nei, poster du noen skal jeg gi steder du kan montere den :) ellers kan du som bisarre sier montere en større, kanskje fra lastebil? :) ta en dynga tur Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Kan poste bilder til etter nyttår... :) grunnen.. har bare et føkka opp mobil cam nå.. å det får man ikke med detaljer etter.. Skal hjem til jul og hente DIgital cammet.. 200mil med Turbo SUpra :) gleder meg!!! håper den overlever! :D ps: gjett hva jeg betalte for den? snakker om svenske billige priser... 35Lapper!!!! Nice hva? strøken bil.. Skal mekke bilder så får dere se Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ridivan Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 men kan man evetuelt bruke en dynamo fra en gammal amerikaner... mange av de skal visst ha dynamo som yter 105 amp til alt mulig stæsj.. går det an å hente en slik en fra en røtten bil å tvinge på plass i en boble?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Om du mekker fester selv, så kan du nok montere hva som helst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg