Gå til innhold

Hva mener dere om disse bilene?

Ranger emnet


FiGu_

Anbefalte innlegg

Vær hilset likesinnede,

 

Etter å ha bodd et år i Serbia har jeg oppdaget en del sjarmerende småbiler som ikke er så vanlig i Norge. Selvfølgelig Fiat 600 og 126, men også de lisenskoperte Zastava 750 og 850.

 

Jeg liker dem faktisk så godt, at jeg kunne tenke meg å ta noen med hjem og selge til likesinnende....

 

Og det er her jeg trenger dette forums ekspertise og hjelp :-) Dette er IKKE en salgsannonse, for jeg har ikke kjøpt et eneste hjul eller mutter ennå, men jeg trenger noen innspill på om det i det hele tatt er marked for noe sånt i Norge.

 

Jeg har kikket litt rundt, og funnet en del flotte biler - både de som er godt vedlikeholdt, og de som er nyrestaurert. Jeg gidder ikke å bry meg om vrak, for det er først og fremst transporten som koster penger - deretter avgift og mva - og ikke nødvendigvis bilen i seg selv.

 

Hvis jeg setter meg ned og regner litt på det, har jeg kommet fram til noen ca-priser på de eksempel-bilene som dere ser bilder av i dette innlegget.

Prisene jeg har satt opp er et utgangspunkt for deres kommentarer.

 

 

Spørsmålene er rett og slett;

 

Hva mener du om prisene?

Er noen av dem - i dine øyne - priset for lavt eller for høyt?

Og; er det noen som er interessert i å kjøpe noe sånt?

 

Blå Fiat 126p

(Polski Fiat)

1996 modell

86000 km

650 ccm

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 35.000,-

 

1.jpg

 

 

Rød Fiat 126p

(Såkalt Polski Fiat)

1994 modell

73000 km

650 ccm

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 30.000,-

 

2.jpg

 

 

 

Grønn Fiat 126p

(Polski Fiat)

1996 modell

KUN 8000 km

650 ccm

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 40.000,-

 

3.jpg

 

 

 

Blå Fiat 600 (Zastava 750), veteran

(Lisensprodusert Fiat 600. Les mer her; http://en.wikipedia.org/wiki/Zastava_750)

1963 modell

???? km

767 ccm

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 40.000??

 

4.jpg

 

 

Blå Mini Morris 1300 cabriolet

1993 modell

1300 ccm

Særdeles pen, godt vedlikeholdt cab med skinnseter

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 80.000,-??

 

5.jpg

 

 

 

Volkswagen 1600 lt, veteran

1967 modell

1584 ccm

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 40.000,-

 

6a.jpg

 

...og innvendig...

6b.jpg

 

 

 

 

Sort Fiat 600 Sport (Zastava 850 sport)

1982 modell

Racing-utstyr, alu-felger, lavprofil dekk, skivebremser, roll-bar, tre kjølere, sport eksos

50000 km

850 ccm

Strøken klassiker

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 50.000,-

 

7.jpg

 

 

 

Fiat Topolino 500c

1952 modell

Totalrenovert eksemplar!!

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 95.000,- ???

 

8a.jpg

 

8b.jpg

 

8c.jpg

 

 

 

Fiat 850 sport

Noen ide om pris??

 

9a.jpg

 

9b.jpg

 

 

 

Fiat 600 (Zastava 750)

Totalrenovert veteran

68-modell med "suicide doors"

Strøken

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 60.000,- ???

 

10a.jpg

 

10b.jpg

 

 

 

Fiat 600 (Zastava 750)

1981 mod

svært pen

60000 km

Antatt pris (solgt i Norge med norske skilter, engangsavgift og mva) 45.000,- ???

 

11.jpg

 

 

...OK... Det er det! kommentarer???

 

FiGu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser du på

derimot... :D

 

Veel... Som sagt i innledingen er jeg interressert i alle tilbakemeldinger før jeg eventuelt henter hjem noe...

 

Hvis du er interressert i en "værsting", kan du få en restaurert variant med racingbur klar til løp...

 

Denne har en 1,8 liter Golf GTI-motor, men jeg tviler på at du får skilter på den...

 

Den er din for ca 55.000,- :-D

 

FiGu

 

1on1%20utvendig.jpg

 

1on1%20bakfra.jpg

 

1on1%20motor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle tatt både den svarte 600'n og den 850'n jeg hadde jeg hatt penger! Og selvfølgelig Fastbacken! Det er jo en skikkelig klassiker! Fatter har 1964 modell notchback (2 dørs sedan) 1500 i god stand bortsett fra noe rust i gulv stående i garasjen med under 100k på klokka... Nydelig bil!

 

Disse Fiatene er jo skikkelig morsomme men det er vel så som så med kvaliteten på de. Ser du en 131 er det hvertfall marked for dem i Norge!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår