Gå til innhold

Hansy: Alfa Romeo 155 - Blackline

Ranger emnet

Hansy

Anbefalte innlegg

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

RS-Turbo: Takk takk, bildene er tatt på st.nes som jeg sa tidligere i kveld, og vaskemiddelet vet du og hva jeg brukte ;)

Blir vel slaktet av bilpleiespesialistene om jeg avslører hemmeligheten :P

BTI: Takk skal du ha! :) Polytrol står på innkjøpslisten over bilprodukter som skal innhandles den her uka, så blir nok en del bedre med det, ja! :D

Morten: Thanks! :) 159 er en knallrå bil jeg bare kan drømme om, synd den har mistet litt av alfagnisten, blitt alt for tung, og fått kun kjipe motore i normalt prisleie for en familiebil.

Men ja, dødsrå bil, med rått utseende, med kjipe motore...

Otis: Tusen hjertlig takk, slikt varmer et Alfistihjerte, trodde jeg var den eneste som likte bilen, men er vist flere som gjør det :)

Jeg blir bare mer og mer glad i bilen, og har et behov for å se på bilder av bilen hele tiden, i tillegg gleder jeg meg sinnsykt til hver helg så jeg skal hjem å se, føle, bruke, og ta på den. Den er bare helt fantastisk på alle mulige måter :D

Falken: Tipper du jobbet sammen med Magnus på mekonomen(?), tviler på at det er fleste svarte 75er i Horten området :)

Men takk takk, alfa er virkelig et bilmerke folk burde få øynene opp for, de har noe spesielt tiltrekkende, på en sær måte :D

Ellers: Satser på det blir litt småinnkjøp til bilen denne uka, har bestilt litt anlegg som jeg håper kommer før helgen, 4" JVC koax høytaler til dashbordet, og en forsterker som skal drive 6,5" i hattehylla. Regner også med at polytrol blir innkjøpt, sammen med Biltema girkule, biltema konisk filter (ja,drep meg fordi jeg bruker biltema,men orker ikke betale flere tusen for KN og MOMO), motorolje, oljefilter, og litt andre småsaker for å komme et steg nærmere en strøken og pen 155 :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil uten tvil Hansy! :D

Jeg vil tro denne kommer til å bli mye bedre i ditt eie, å biltema filter er faktisk ikke så ille!

jeg har et i laurelen selv, å det får jo lufta gjennom ;)

Takker søtnos, blir nok en del bedre i mitt eie,ja! :D Vurderer biltema luftfilter, men ikke med det første, iallefall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg vært å kjøpt noe smågreier til bilen for å forbedre utseende smålig

Fikk også JVC frontsettet i dag, virker som kvaliteten er veldig bra.

Kjøpte også sotespray til blinkelysene på siden, og JA, jeg har faktisk sett etter originalsotete svarte, men fant de 2 plasser. Ene plassen ville ikke sende til Norge, mens andre plassen kunne sende til Norge, men kostet 225,- i frakt, pluss prisen på rundt 170,-. Neppe..

Ellers, så kjøpte jeg Biltema bremseveske, fikk et tips om at dette kunne gjøre plasten mye mer skinnende, får håpe det funker, skader ikke å prøve

Kjøpte også en Biltema girspake, for den originale i min er ganske slitt og stygg, planen var også å korte litt ned på girstanga. den jeg kjøpte på biltema ser ganske grei ut, ganske lik den originale, og passer greit inn i interiøret.

samle.jpg

ghir.jpg

JVC.jpg

Nå var elementene så smått montert, bare prøvetesting om de gikk ned i hullet, og passet rundt, noe de nemlig ikke gjorde. Høyresiden gikk greit, men venstresiden gikk det absolutt ikke, plassen var for liten, og den ble for høy for dekselet. Skal prøve å kutte ned det unødvendige metallet på kanten av elementene, og muligens kutte slik at den synker litt ned.

Eventuelt andre tips for å få plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsevesken ble i dag prøvd, og ser hittil meget bra ut, får se hva tiden bringer

I tillegg ble sideblinkelysene sotete med sotespray, siden jeg ikke fant originalsotete på nettet til fornuftig pris. Ellers, så ble også en forsterker satt inn i går, en US carvor med 2x400w til 6,5" i hattehylla, fikk mye mer dynamisk lydbilde av disse. Snart kommer vel en forsterker med 4x75w som skal brukes på hattehylle-høytalerne, så ha US Carvor forsterkeren liggende til jeg finner meg en brukbar subwoofer på 10" eller 12"

Lenke til kommentar
Del på andre sider