Gå til innhold

Hansy: Alfa Romeo 155 - Blackline

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gikk fra førstebil, til mafialook, til blackline i trådtittel, enkelt og greit, siden jeg satser på å gi bilen en svart og stilfullt utseende på hele bilen.

Siden denne tråden het Mafialook, så hadde bilen massevis av planer, for å kunne gi denne såkalte mafialooeken..

 

Planene var mange, men har kommet på bedre tanker, dette er en førstebil, og har hverken lyst, eller råd til å legge mye penger i denne bilen. Spesielt da jeg har lærlinglønn, og har opplevd 2 mnd på rad å leve på vann og brød, fordi jeg ønsket at bilen skulle ha det kuleste utseendet.

 

 

Koster mindre å holde bilen orginal enn å tulle å tøyse med forskjellig vettu:)

Eneste disse bilene trenger er lett senk og felger, og det er jo ikke noe du må ha idag for å si det sånn.

 

Bruk heller tiden til å reparere ting som ikke er helt 100% og småflikke litt rundt om.

Penger får du etterhvert, og da er det kjekt å ha en bil i god orginal stand som du kan gi noen smakfulle modifikasjoner:)

 

Å være Alfa eier har visse krav, nå skal du nemlig være en representant for god smak vettu;) Connoisseur

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for motiverende kommentarer, grunnen til at prosjektet ble delvis nedlagt var ikke pga. kommentarene, men er noe jeg har tenkt på i lang tid :)

 

Småting har skjedd siden det, vurderer å kjøpe meg ny grill til bilen, for å slippe unna jallamekken min,og 2 nye oransje blinklys til EU-kontroll i Mai, siden min er svarte :P

Ellers, så har jeg hentet vinterfelger, som forøvrig var verdt en tur til Finnsnes :D

I tillegg,så blir bilen tatt til Tromsø i morgen, så om noen har lyst på prøvetur en gang, skrik ut :)

 

Bilder fra Finnsnes (dårlige mobilbilder)

DSC00385.jpg

 

DSC00389.jpg

 

DSC00390.jpg

 

Bilder fra forrige helg:

_MG_8560.jpg

 

_MG_8568.jpg

 

_MG_8570.jpg

 

_MG_8574.jpg

 

_MG_8576.jpg

 

_MG_8577.jpg

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan du e dum som har ødelagt orginalgrillen!

 

det var jo en veldig nødvendig post >< oppnår ingenting med den!

 

 

syns bilen er tøff =) gud løkk videre

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg Nazcomm IRL, så det går greit, smak og behag, men ny grill blir satt på når mer lønn kommer på konto :)

 

RS: Helt riktig ;)

 

Devil: Folk får mene hva de vil om bilen min, kunne egentlig ikke brydd meg mindre, jeg elsker bilen min samme f. hva folk mener :)

Men takk for oppmuntrende ord! :D

 

 

I dag har bilen passert 180000km, den har blitt brukt flittig hele helgen, og brukt firesifret på bensin, vell brukte penger :D

Den har også fått seg en vask, og blitt tatt på langtur til sommerøy i dag, bilder:

_MG_8639.jpg

 

_MG_8622.jpg

 

_MG_8643.jpg

 

_MG_8637.jpg

 

_MG_8632.jpg

 

_MG_8608.jpg

 

Aff, jeg blir bare mer og mer forelsket i ho pusi (som jeg kaller henne for), den får alltids et siste blikk før jeg faller til sengs, og den kommer nærmere og nærmere hjertet mitt.For en bil ;D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, 155!

 

Jeg var stor fan av bilen da Nicola Larini sparka rumpe på Merc C-klasser i DTM. Spesiellt om det regna, da gjorde 155ens firehjulstrekk jobben enkel. Sjelden man håper på regn, men gjorde det ofte i '93/'94! ;)

Uansett, bilen i DTM-utgave er knalltøff!

 

155_DTM_7%5B1%5D.jpg

 

Alfa%20Romeo%20155%202_5%20V6%20TI%20DTM%201993-1996%2011.jpg

 

 

Nå er vel ikke akkurat DTM-stilen målet for deg (og det er like greit). Om jeg skulle valgt førstebil idag hadde jeg mye heller valgt en 155 enn mer populære biler som f.eks E36/Golf. Mulig man må skru mer men det tar man igjen på at bilen er mer sjelden og har sjel. Gratulerer med "ny" Alfa!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DTM-stil hadde ikke vært praktisk i Tromsø for å si det mildt, bilen skraper nedi allerede nå rundt om, og det med 60mm senk. Hadde ikke turt å tenke på saken med bodykit i hue og ræv.

Har ikke skrudd noe på bilen min de 2 mnd jeg har hatt den, og har ikke brukt mer på den enn med andre førstebilen.Men vet jo aldri hva ting kan skje...

men takk for kommentarer :D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår