Gå til innhold

Skjærkantpakning, fremgangsmåte ved montering?

Ranger emnet

VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Hei!

Har handlet Elring skjærkantpakning (toppakning).

Da lurer jeg på fremgangsmåte og lignende?

Hva er boltstørrelse for montering av baklokk på netics t3/04 turbo? Hva slags materiale?

Hva skal brukes ved montering av baklokk til Turbo som tetningsmiddel?

På bolter og slikt i toppen, er det noe middel som burde brukes på bolter?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skjerkant gjør du som altid, klin på med lim til toppakningen og smekk på.

boltstørrelsen er vanli 8mm bolt.

som tetning skal egentligt pakningen du fikk med holde, men kansje du kan hive på eksos paknings stoff, men vett ikkje om det funker med tanke på varmen.

på boltene til toppen så kan du gjør gjenge reine og prøve og gjøre så reint du kan i blokka, og når du skrur di ned kan du dyppe di i litt olje, trenger ikkje overdrive med tanke på at di skal sitte med moment, men bare nok til at du klarer å skru di nedtil med handa.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000kr for et sett?

Det er jo vanlige bolter som man får kjøpt overalt hvor slikt selges. 12.9 strekkfasthet, de strekker seg ikke.

Jeg kjøpte et sett i dag for ca 100 lappen.

Syns han på industrisenteret i hokksund sa det hadde kommet noen ifra krb og handla noen sett med slike bolter også.

Hvis det da er noen som kjøper slike sett for 1000 lappen så blir de vel grundig lurt.

Samme boltene som jeg har holdt på motor med 530hk så tror nok de skal holde i massevis.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider