Gå til innhold

Omega 3000 12v Turbo

Ranger emnet


chrizz_g

Anbefalte innlegg

jeg tror automat kassen vil ta kvelden med turbo. Ved 0,5 i trykk på turbo på en slik motor med FMIC har du omtrent 290 hk. En bekjent gjorde det samme men han brukte 3000 manuell kasse. Automatkassen regner jeg med kommer til å "varmeskjære" seg da kassen blir veldig varm om du tilfører mer effekt enn det den er bygd for. Manuell kasse får du ikke samme problem med da den ikke har noen converter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
pass på og dekomprimere motoren, rett størelse på dyser osv.

 

Skal eksperimentere litt på org komp, blir selfølgelig oppgradert litt innsprøytning.

 

Som jeg skjønte det, har du automat, det går, men du vurderer ikke å bytte den kassa ?

 

Joda, kassa skal nok vekk. Kjører til det ryker i første omgang. ;)

 

jeg tror automat kassen vil ta kvelden med turbo. Ved 0,5 i trykk på turbo på en slik motor med FMIC har du omtrent 290 hk. En bekjent gjorde det samme men han brukte 3000 manuell kasse. Automatkassen regner jeg med kommer til å "varmeskjære" seg da kassen blir veldig varm om du tilfører mer effekt enn det den er bygd for. Manuell kasse får du ikke samme problem med da den ikke har noen converter ;)

 

Ja, ser ikke for meg at kassa skal holde i 100000km, blir nok en manuell når den tid kommer.

 

Hva er vanlig å gjøre med ECU'en?

Datasprut? Tileggsprut? Chip?

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt turbo på en 3,0 12v. Er motoren i bra stand, så holder den bra. Men senk kompresjonen.

 

Det er godt å høre. ;)

Hvordan senket du kompen?

Jeg tenker jeg går for å dreie ned stemplene.

Men jeg lurer fortsatt på injectionsystemet.

Hva gjorde du?

Takk for svar. :)

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår