Gå til innhold

Får ikke gnist med nytt ledingsnett! Hjelp!

Ranger emnet

volvoturbo!

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Ja, som dere har fått med dere så har ikke jeg fått gnist på pluggene på min b230fk. prøvde alt mulig så gikk ut ifra at det var brudd på ledning på motor-nettet.Men så kjøpte jeg meg en 91 mod 240 med B230f som starta i gikk. så tenkte jeg at jeg skulle flytte over hele ledningsnettet over i min fra den.. da har jeg gjort det flytta motor nettet å nettet inni bilen forsiktig over. så skulle jeg prøve å starte igår,MED ORGINAL HJERNER PGA. LÅNT VEKK TURBO HJERNENE, jeg hadde gnist litt med en gang men ikke no mer når jeg prøvde å starte etter jeg kobla bensinpumpa.Prøvde med turbohjernene da. skriver litt mer oversiktlig det som jeg har prøvd:

Prøvd på motoren i delebilen mens den gikk:

-alle coilene mine

-2 svinghjulssensorer

-3 tenningsmoduler

-den starta uten LLM, lamda og tomg.reg. stikka på

-tok ut dashbordet løsna hele nettet sånn at det var bare til ta det ut å den starta like fint da

-+ turbo hjernene i bilen med stor chip

MEN så har jeg ikke gnist i bilen min nå:( Kan jeg ha gjort noe Feil? har jo satt alt på plass å sånn ordentlig i motorrommet men ikke så røddig inni akkurat med den skal jo gnistre forde! Så ber jeg dere her på forumet å hjelpe meg ganske snart før gir opp heile greiene. Jævli rart siden den gikk helt fint den delebilen det er ca 2 uker sia jeg tok det ut bare satt det rett i bilen min, men har venta på toppen så haar ikke fått prøvd før i går. Håper der kan hjelpe meg!! på forhånd tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koble strøm fra batteriet og rett på coilen og sjekk om du får gnist da så finner du ut om det er der problemet ligger

edit: har du nettopp bytta motor?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider