MrWilson Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Hei. Jeg har en 1988 modell Toyota corolla 1,6xl, jeg tror modellen heter AE92. På denne har clutchpumpen røket, dvs den pumpen som sitter rett bak clutchpedalen (mulig den heter "den øvre clutchpumpen" eller noe slikt). Det har vist seg vanskelig å oppdrive en slik pumpe, noe som jo er litt rart i og med at dette er en veldig vanlig bil. Er det noen som har en slik liggende, eller vet hvor jeg kan få tak i en brukt pumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 sjekka huggern? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Clutch mastersylinder/clutchmaster. De har på mekonomen så vidt jeg vet.. ca 600,- Det er et lite herk å bytte, men ikke værre enn at det går uten å demontere for mye (har gjort det på en AE92) ;) Er du lur tar du den nedre (slave) i samme slengen, den koster et par hundrelapper. Grunnen til at jeg foreslår dette er at du sikker har hatt såpass mye grums i clutchvæska i årevis at pakningene i mastersylinderen er gått ad dundas, så da er sikkert slavesylindren i lignende forfatning :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrWilson Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Takk for svar. Ja, jeg har sjekket endel huggere, ingen har... Mekonomen har, men den koster 1200 kroner. Var litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke på bilreperasjon akkurat nå, så jeg tror jeg vil gjøre en liten innsats på å skaffe en brukt. Mekonomen har forøvrig et reparasjonssett til cluchmaster, er det noen som har erfaring med å reparere en slik del? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Vel, om bilen din står så er det jo bare å røske den ut uansett og sjekke innsiden av sylinderveggene.. Er de rustne og alt ser ut som bare sorgen vet du at delen ikke kan reddes. Kontakt deve87 på tscn... han driver og bygger en AE92 fra flere, så han skulle ha en slik sak til overs vil jeg tro. http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4815 Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg