Gå til innhold

Noen spørsmål ang. min Audi 2.3E, senkesett?

Ranger emnet

Wildzor

Anbefalte innlegg

uten tvil 60/35!

Men vær obs, har du forhjulstrekker vil du sette bakstillingen

din skjevt grunnet at disse Audi 100ene har panhard-stag, men det

finnes stag for senkede biler hos Møller.

På den 100 2.3Een jeg kjørte ble det merkbart at bilen stakk til

ene siden på motorvei (Lesjöfors fjærer).

Sånn som jeg har skjønt det så har også a6 (c4) dette panhard-staget også..(?) Har søkt både her og på vacn, men har ikke funnet noe direkte svar på det jeg lurer på.

Jeg har en A6 2.6 2WD Avant, og sånn som jeg har skjønt det så blir både 100/a6 (c4) veldig sirævva ved lik senk. Skal selv senke høydehuset mitt, og da skal jeg kjøpe meg et senkesett (altså både demper og fjører), frågan er da som følgende:

1. Er det bare ved LIK senk med BARE senkefjærer og orginale dempere at man kan oppleve at bilen blir sirrævva?

2. Har sett på weitech senkesett med dempere 40/40 ASP=4434492[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A6[O]amp;Year=1995[O]amp;Varegruppe=0552"](link), noen som har noen formening om bilen vil bli tung i ræva av dette settet? Eller vil det se "rett" ut? Evt noen som har bilder av det påmontert?

3. Har også sett på samme weitech senkesett bare med 60/40 senk, men med dette settet er jeg redd jeg skal få problemer med panhard-staget, evt andre problemer man kan få som fører til at bilen trekker til den ene siden, eller at et hjul stikker mer ut på den ene siden enn den andre..??

Som dere skjønner så er det to ting jeg frykter ved senk, 1. at jeg vil få en sirævva bil med lik senk (hvis jeg bytter både demper og fjærer)? 2. at jeg vil få problemer med panhard-stag, eller andre uforusette problemer med 60/40 senk?

Har både sett og hørt om skrekkhistorier fra begge tilfellene via bilforumet og vacn.. Så er litt skeptisk for tiden ;)

Takk til de som tar seg tid til å lese gjennom mine spørsmål, og evt å svare på de :)

Mvh

Alexander

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er senket 30/30 med senkefjær av tidligere eier, støtdemperne vet jeg ikke noe særlig om. Den ligger fint på veien. Finnes ikke ustabil i det hele tatt. Utseendemessig så ser den heller ikke siderævva ut så vidt jeg kan se.

(Nå er sikkert dette ikke så aktuelt om man bare senker 30/30?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bestilte du 50/40?

jeg gikk for 40/35 da faren min sponsa litt siden jeg ikke valgte 60/35..

så jeg vil altså ikke få noe problemer med panhard staget jeg heller da?

er det bare 60/35 det skjer?

Lite bilde av min med kappa fjærer foran..

Er egentlig ikke så lav bak som på bilde! Er sånn nå pga står på litt ujevn flate..

212iiar.jpg

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider