Gå til innhold

luftmengdemåler 2H

Ranger emnet

Leken90cab

Anbefalte innlegg

Har en 90 mod golf cab med 1,8 liter(inj) 98hk med motorkode 2H.

Den begynte å fuske til meg for ett par dager siden. På tomgang går den lavt også ruser den seg med jevne mellomrom. Når jeg kjører er den "likedan". Når jeg gir gass, så fusker den i begynnelsen, også kommer den plutselig, men da i bare noen sekunder, så er det på'n igjen...

Har ikke hatt noen bilmekaniker til å se på den, men hører fra flere hobbyeksperter at det kan være luftmengemåleren.. finner heller ikke noen vakumlekkasjer..

Noen som har noen meninger? kan det være noe annet?

Det viser seg nemlig at det er noe vanskelig å få tak i en ny/brukt..

Har fått vite at samme måleren vistnok sitter i:

golf 87-92

cab 84-93

jetta 87-92

passat 88-91

men da en kar på ett høggeri slo inn delenr fikk han 0 treff...

til informasjon så er bilen chipet med en 8hk chip.. kan det ha noe si? har gått i ca 1 1/2 år uten problemer med den..

noen som har en slik eller vet hvor jeg kan få tak i?

Hilsen Trond

98 Golf 1,6SR/ 08 Touran 1,9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det seg sånn at om jeg ikke får tak i denne delen så prioriterer jeg å bruke pengene på motorbytte.

har lest de fleste tråder her inne om ombygging til gti, men finner ikke noe spesifikt om nyere golf cab..

jeg tenker i første omgang å bytte til 8v.

noen som vet om det er mindre som må byttes(tromler/br.kraftforst.osv) på en 90 mod i forhold til f.eks 82 mod for å få det godkjent?

noen som har en kurant 8v liggende? evt andre deler jeg må ha..

98 Golf 1,6SR/ 08 Touran 1,9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...