Gå til innhold

Et lite rusthull i kanalen, tips?

Ranger emnet

vincent_vega

Anbefalte innlegg

Hei, jeg oppdaget et bittelite rusthull i kanalen her om dagen. Klarer kanskje akkurat å stikke en Q-tips inni der, men ikke noe større...

bilen har stått i ro i 2 år og den har ikke vært noe særlig på veien i den perioden.

Er det grunn til å frike ut og få panikk eller er det bare å pusse ned å klatte igjen med sveiseapparat?

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rust imellom, så jeg ville kappet av en betta og erstattet denne..

Det er mer rust enn hva du kan se med det blåtte øyet!

Det var det jeg fryktet, skal få noen på jobb med sveise-skillz til å sveise kanalen...

Bestem deg.

LOL! Ble litt feil skrevet ja... Det jeg mente var at den har stått avskiltet i 2 år. Men det betyr jo ikke at den har stått i ro :rolleyes:

Han har sikkert stått med høyre side i grøfta langs en vei.. perhaps?

Nei den har ikke vært grøftekjørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gyllen regel jeg nettopp fant på er at du alltid skal multiplisere den rustmengden du vet finnes på bilen med 10. Hvis du vet at bilen er rustfri, ja så er den rustfri. Men vet du at det er et område på størrelse med en fyrstikkeske med rust på bilen, så er det egentlig rust på størrelse med en Donald-pocket...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg oppdaget et bittelite rusthull i kanalen her om dagen. Klarer kanskje akkurat å stikke en Q-tips inni der, men ikke noe større...

bilen har stått i ro i 2 år og den har ikke vært noe særlig på veien i den perioden.

Er det grunn til å frike ut og få panikk eller er det bare å pusse ned å klatte igjen med sveiseapparat?

kan jo være mer groms på innsiden så det og bare lappe det sammen forskyver vel problemet.

jeg oppdaget ett lite rusthull i min 32 år gammel volvo i gulvet for et år siden. nå som vi har starta med kapping og sliping ser det ut som at nesten hele gulvet og begge kanaler må byttes....

mye dritt man ikke ser før man har vært på med neger-kusa.

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spruter kanalen full av rustbeskytter.

Ok, jeg innrømmer at jeg er noob på sveising av kanaler for det har jeg aldri vært borti på mine biler før...

Så det jeg lurer på er hvordan skal jeg få sprøytet inn rustbeskyttelse i kanalen etter at jeg har sveist igjen hullet?

Skrotnisse: Ja jeg har vært bort en slik børste for å pusse bort rust, den ser ut som afro-hår. :rolleyes:

Hva heter de der børstene sånn egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere prøver å få meg til å gå i butikken for å spørre etter "negerkuse"? Hehe LOL! :afro

Det heter "aksialbørst for vinkelsliper" og fåes på biltema for en billig penge.

En rask, midlertidig fiks for å forhindre mer fukt fra å komme inn i kanalen er å først tørke bilen skikkelig, så pusser du vekk den verste rusten og smører godt inn med tectyl blandet med sagkjedeolje (e.l). Så pop-nagler du en liten metallbit innsmurt med tectyl over hullet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider