Gå til innhold

Noen som har erfaring med TG bil i drammen?

Ranger emnet

Pacmania

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte 200n fra TG bil.

Dem kan kansje virke litt sleske... men bilen har fungert greit. og dems 3mnd fifty fifty avtale fungerer. du må bare stå på ditt (dem er tross alt bilselgere)

Når det gjelder bilen så har det jo ikke vært noe problemer med den i det heletatt. dem viste meg visnings papirene fra biltilsynet og i etter tid så viser det seg at dette stemmer. det var ingen problemer med den.

det blei avtalt at jeg skulle komme ned og hente vinter dekka i ettertid ettersom dem ikke var på butikken når jeg var der. dette fungerte også fint !

så i bunn og grunn tomelen opp for TG bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pacmania

Hei!

Noen som har erfaring med TG bil i drammen?

For de som ikke skjønte det.. så er det en bil der jeg skal se på.. derfor lurer jeg om det er noen andre på forumet som har kjøpt bil der

Noen av bilene der er bra overpriset da..Men ikke alle. Litt mistenkelig å ha svært mange biler hvor km ender på 9...Men men er ikke sikkert det trenger å bety noe.

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som litt over-autofil, og kjøper av motorbørsen og autobørsen på fast basis (selv om jeg ikke er ute etter å kjøpe bil engang) så syns jeg - og bare min egene mening og observasjon - at bilene de har (spesielt MR2'ene) har stort sett ganske lik KM stand alle sammen.

..men kanskje de leter bevisst verden rundt etter 1991 model mr2'er med mellom 110.000 og 139.000km på teller'n?

ser på hjemmesiden dems nå, at de har 11stk mr2 til salgs - og alle har km stand mellom 111.900km opp til 139.000km.

It's magic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svarene!

Har nå vært å prøvekjørt en bil der(vil ikke si hvilken ennå.. siden det blir for mye juging hvis jeg ikke kjøper en slik).. Men jeg har inntrykk av at bilen var i litt vel dårlig forfatning i forhold til km standen.. jeg skal ikke si at jeg er personen som kan se dette på bilen med det blotte øye.. jeg er ikke personen som driver med bil hele dagen.. har også pratet med andre som mener at enkelte ting er lettere suspekt på den jeg så på.. så jeg har mine stor tvil til at jeg kjøper bilen jeg så på..

Så det er kansje grunn til å være forsiktig når man ser på bil hos dem?

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pacmania

takker for alle svarene!

Har nå vært å prøvekjørt en bil der(vil ikke si hvilken ennå.. siden det blir for mye juging hvis jeg ikke kjøper en slik).. Men jeg har inntrykk av at bilen var i litt vel dårlig forfatning i forhold til km standen.. jeg skal ikke si at jeg er personen som kan se dette på bilen med det blotte øye.. jeg er ikke personen som driver med bil hele dagen.. har også pratet med andre som mener at enkelte ting er lettere suspekt på den jeg så på.. så jeg har mine stor tvil til at jeg kjøper bilen jeg så på..

Så det er kansje grunn til å være forsiktig når man ser på bil hos dem?

Kommer nok ann på bilen tror jeg. min skulle man ikke ha trodd at hadde gått de 124k som fakstisk sto på tellern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 7 års fartstid (ca) i leiebil- og leasingbransjen her i Norge vil jeg bare påpeke at det faktisk er fint mulig å "rasere" en bil på tilnærmet normal bruk i løpet av et års tid og 20' km. Jeg kunne plassert dere i enkelte 1 år gamle leiebiler, tapet over km.telleren og dere hadde sikkert trodd bilen hadde rundet 100' mens det i virkeligheten står 20' på telleren. Jeg har også kjørt biler som har rundet 300', mens jeg vill tippet 50' i en blindtest. (Det var ikke en japse, for å si det slik :D)

Tror ikke det er mange som kan avgjøre om en bil er gått langt eller kort bare ved å kjøre den. Du MÅ under bilen og se på foringer, understell, bremser etc. eller mer vitenskapelig korrekte ting som undersøkelser av speedometer, motorstyring etc.

Det er fullt mulig å tjene penger på bruktbiler uten å tukle med km.standen faktisk ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Motorbørsen og jobbet tidligere i Bilmarkedet. TG Bil er/var kunde i både MB og BM, så jeg har lagt inn noen biler for han mellom 1999 - nå. Synes prisene hans stort sett ligger ganske likt med andre bilshops. Kjøpte selv en Audi S4 av han i 2000. Dette var en 2,2 TQ med alt utstyr, 6 trinns manuell som hadde gått 150" km. Denne fikk jeg for 149000,- Dette var ganske billig da, og den bilen kjørte jeg 40000km med problemfritt og bilen fungerte helt perfekt.

Finnes sikkert både kunder som er kjempefornøyd og kunder som ikke er like fornøyd, men sånn tror jeg det stort sett er for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Ja,hva skal jeg si..pappa har bilen sin der nå(til salgs)de har hatt den siden i sommer og får liksom aldri solgt den..ba han ringe ned for og prøve og selge bilen selv,men da svarte de at de skulle prøve mer..rart,skulle tro det hadde skjedd noe med den siden de ikke ville gi den tilbake?men det blir spekulasjoner..skeptisk!

en ting er iallefall sikkert..bilen hadde gått 52 000..(når den ble levert inn)nå står det at den har gått 57 OOO..og siden jeg bor like ved ser jeg ofte at de bruker bilen privat rundt i drammen..samme mann!så for de som skal selge bilen sin,ville jeg valgt ett annet sted!

drar ned til uka og henter bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider