Steina Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Hei, jeg har i helgen montert mitt andre frontsett i bilen. Har bare plass til 5-1\4" mellomtone i den bilen, så begge mine frontsett har vært i denne størrelsen. Det første var et Infinity REF5010CS, noe jeg syntes å være fornøyd med, helt til jeg brente det. Det er en vel over et år siden nå, og det skulle litt mindre til for å imponere meg da, men jeg husker at de høytalerene trykket godt. Noe som vistnok er noe av grunnen til at de ble brent. (kraftig forsterker, og jeg konfigurerte og spilte for høyt.) Bestilte på impuls i forrige uke et Macrom M2 komponentsett 5", noe som virkelig var et bomkjøp. Lite og kjedelig lyd, og når jeg guffer på de litt, så hører jeg at de ikke tåler effekten. Så har bestemt å angre på disse, og kjøpe noe annet. Tenker å bruke 2000-2200kr på fronsett denne gangen. I min nåværende bil, så har jeg som sagt bare plass til 5-1\4", men jeg har planer om å kjøpe en ny bil om 2-4 måneder. Så det er godt mulig at jeg da får plass til 6" i en ny bil. Er det da bortkastet å bruke 2000kr på 5" nå, istedet for å vente noen måneder og kjøpe 6" ? Regner med ikke forskjellen er så spesielt stor, men spør likevel i håp om at noen har erfart forskjellen. Jeg ønsker høytalere som kan spille høyt med et fint og godt lydtrykk. Skal kjøre høytalerene på en nylig innkjøpt dynaBel BF0804 - (4x80 Watt RMS Bilforsterker) Vurderer per nå FOCAL 130V2 (5,25" 120/60 Watt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Hot tip: http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-E170Ci/index.html Passer jo prisklassen ganske så bra :) Det sies at det ikke finnes bedre sett til prisen, men det finner jeg ikke ut før om et par dager... Skal etter planen erstatte Focal 165V2. Er forresten stor forskjell på 5 1/4" og 6,5-7"! Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steina Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Takker for svar. Hadde litt lyst å vente til 6.5" ble en mulighet ja, så hvis forskjellen faktisk er stor, så venter jeg. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Det nye TS settet til Pioneer låter knallbra! Sjekk om noen butikker i nærheten av deg har det så du kan få hørt på det :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steina Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Hmm, jeg vet ikke om noen seriøse forhandlere i nærheten innen bilstereo. Eneste butikkene jeg vet om, er CD Cardic og Mekonomen på Stjørdal, men jeg ser på de mer som en useriøse overprisede forhandlere. ("TILBUD: 300Watt høytalere til kun 995,-!!") Ingen av de har noe spesielt til mulighet for å lytte på merkene de fører heller såvidt jeg husker, om de i det heletatt fører Pioneer. Er det noen butikker\ forhandlere i Trondheim som er verdt å stikke innom? Jeg vet stort sett bare om HiFi -foretninger, som ikke fører noe bilstereo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halseth Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 du har jo bilradiospes på nardo da! http://www.bilradiospes.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steina Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 du har jo bilradiospes på nardo da! http://www.bilradiospes.no Hehehe, ja, de hadde jeg fullstendig glemt. Har handlet hos de, både spilleren min og det første frontsettet. Men mistet respekten for de etter litt dårlig respons\ service på en mail jeg sendte der jeg hadde problemer med spilleren. Samt at jeg oppdaget etter at jeg brente høytalerene mine, at spesifikasjonene som sto på hjemmesiden dems ikke stemte. Men jeg får vel ta meg en tur igjen og se hva de har, og kanskje gi de en ny sjangse. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halseth Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Hehehe, ja, de hadde jeg fullstendig glemt.Har handlet hos de, både spilleren min og det første frontsettet. Men mistet respekten for de etter litt dårlig respons\ service på en mail jeg sendte der jeg hadde problemer med spilleren. Samt at jeg oppdaget etter at jeg brente høytalerene mine, at spesifikasjonene som sto på hjemmesiden dems ikke stemte. Men jeg får vel ta meg en tur igjen og se hva de har, og kanskje gi de en ny sjangse. :) de er sløve, virker som at de som jobber i butikken har null peiling.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 At du brenner høyttalerene, er jo ditt problem, ikke forhandleren... Før en høyttaler brenner, så sliter den en stund, og det høres! Så q-tips hadde kanskje vært en idè? ;) Riktig montering er MEGET viktig, og det er det desverre få som gjør... Bruk av delefilter er også en fordel ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steina Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Jeg er fullstendig klar over at det høres når høytalerene sliter, cossiemk1, og jeg har heller ikke skyldt på forhandleren for at elementene ble brent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Hehehe, ja, de hadde jeg fullstendig glemt.Har handlet hos de, både spilleren min og det første frontsettet. Men mistet respekten for de etter litt dårlig respons\ service på en mail jeg sendte der jeg hadde problemer med spilleren. Samt at jeg oppdaget etter at jeg brente høytalerene mine, at spesifikasjonene som sto på hjemmesiden dems ikke stemte. Men jeg får vel ta meg en tur igjen og se hva de har, og kanskje gi de en ny sjangse. :) Ang. dårlig behandling behandling hos BRS Trondheim...kom innom og spørr etter Alf du...så skal jeg sørge for at du får den hjelpa du trenger :) PS! ..også interesert i å høre hva det var du plagdes med den gangen...pm? :) Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 de er sløve, virker som at de som jobber i butikken har null peiling.. Eh...i beg to differ...de fleste av oss som jobber der har lengre fartstid i denne bransjen enn strengt tatt nødvendig :D Send meg gjerne en PM om du har konkrete tilfeller :) Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg