TC4EE1 Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Hvordan finner jeg ut om det er diffsperre på bilen! Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 fullt turtall og bang ut med clutch i første gir og da ser du det om den spinner på begge :P regner med det er derfor du vil ha diff sperre da er det like greit og gjer det sånn Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 gjør slik som meg når jeg prøve kjørte bile, wroom wroooooom wrooooooooooooooooooom! Bang ut med clutsjen og litt ned på bremsen og stå der og spinn lite grann, Da merker du fort om du har en en hjulstrekker eller diffbrems, men har lest meg til at det står skrevet på plata i motor rommet, det er merket av. Men husker ikke hvordan merke eller hva det er. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 kas omega du har da? motor? er litt irriterende når folk vil ha hjelp uten og skrive litt info om motor og modell! Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 det har også mye og si, men tipper han skal kansje kjøpe en omega,,,Så det er vel ikke passlig og herje og spinne når man er på prøve tur, hvis man ikke får kjøre alene da. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Det er en 93-mod 2.0i Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 da tror jeg nok ikke du har noen diffberms på den Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Den spinner på begge hjula, når jeg tar løst hardt! Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benna93 Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Dra ut på våt asfalt, så får du en kompis til å sjekke mens du kliner inn gassen. Men tror heller ikke det er diffsperre på den modellen, men 3000 var det vell sperre på. Det er vell et par som bytter til 3000 diff. akkurat for å få denne sperren. Men ikke er ikke 100%. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Har en fin 3000 diff ligende her, men den passer nok ikke på denne, du må ha den lille diff klokka tenker jeg meg, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Tviler på at det er sperre på den! Passer sperra fra 2,6i da? Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Nei det tror jeg ikke, er vel stor klokke på den og. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 det har også mye og si, men tipper han skal kansje kjøpe en omega,,,Så det er vel ikke passlig og herje og spinne når man er på prøve tur, hvis man ikke får kjøre alene da. er jo derfor man tester bil før man kjøper:P men har hørt at 2,6 er nesten identisk med 3000 Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svima Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 beste måten er å heise opp bakhjula og snurre på hjulet. går det på andre siden samme vei har du brems går det motsatt vei har du ikke. Er du fortsatt usikker kan du sette den i gir og prøve det samme. Blir det tungt å dra rundt har du brems. Da vil andre hjulet uansett gå motsatt vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 beste måten er å heise opp bakhjula og snurre på hjulet. går det på andre siden samme vei har du brems går det motsatt vei har du ikke. Er du fortsatt usikker kan du sette den i gir og prøve det samme. Blir det tungt å dra rundt har du brems. Da vil andre hjulet uansett gå motsatt vei. Dette vil ikke virke på en omega med difbrems, denne er ikke har forspenning og vil oppføre seg som en vanlig dif til de får et vist moment på hjulet ! Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.