Erik Braseth Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Du mener at omega kom med torsen-type diff fra fabrikk? Hah, det var nok helst lamelldiff eller viskosediff som ble levert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a-powah Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 kjør i sirkler og bånngass!^^ Siter Opel manta a Bmw e28 525i, Bmw e28 528i Opel omega(rip)Mazda 323 RWD! (rip) Bmw e30 Solgt.! Bmw e28 520 wrak 3X Volvo 240 Vrak./// FM4 GT Isaksen2k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Dette vil ikke virke på en omega med difbrems, denne er ikke har forspenning og vil oppføre seg som en vanlig dif til de får et vist moment på hjulet ! TAKK for at en her vet litt om sperrer :) ;) Men ingen opel omegaer fra 86 til 93 fåes med sperre på 2.0i. Uansett! Men gjør som meg. skru ned klokka, åpne dekselet. brenn all olja med propan apparat og sveis inn flere kilo med tråd så skal jeg love deg du faen meg får det gøy :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 da tror jeg nok ikke du har noen diffberms på den Min 2,0icd diamant hadde diff.brems. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 har en 2.0i cd diamant selv og ingen diffsperre!!! Verken elektronisk eller mekanisk. Har sjekket klokka og sjekket elsystemet. ingen sensorer eller noe som betyr diffsperre på disse bilene, samme hvilken modell du har nok en ettermontert diffsperre hvis du har på din. men siden du er så sikker så kan du jo prøve med fullt rattutslag i første og lage donuts. Får du det til = ettermontert diff får du det ikke til = ikke sperre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Noen som kan si ut i fra disse bildene om det er diffsperre på min eller ikke? Har prøvd å spinne på asfalt, men siden det er en slik volsom vibrasjon i bakabselen min (virker det som) har jeg lurt litt på om det er pga for lite eller gammel olje i diffen og dermed vil den ikke spinne på begge heller. Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Må nok skuffe deg. Hvis det er omega A er det ikke det. De taggene du ser der trodde jeg var diffsperre når jeg så det første gang på min og tenkte sperra kanskje ikke funket. Men det er til ABS systemet. Og så er det føleren som føler hakkene og sånn når hjulene holder på å låse seg. Original åpen diff det du har der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Mener å ha hørt at omega a modellene som er levert som varebil har sperre og liten klokke, men har ingen dokumentasjon på dette. Enkelte modeller kan også være levert med sperre som ekstrautstyr fra fabrikken, dette kan ofte gjelde importerte modeller. For å være helt sikker på om du har sperre så må du åpne lokket og sjekke, dette er den eneste måten å finne det ut. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Mener å ha hørt at omega a modellene som er levert som varebil har sperre og liten klokke, men har ingen dokumentasjon på dette. Stemmer vel dette... Har sett Omega A på grønne skilt, med 2.0, som har komplett 3000-understell. Har vel noe med tungt lasta varebiler å gjøre, men det er i alle fall tilfelle. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Det er en omega b, og det er sperre har jeg funnet ut! Var innom den lokale opel forhandleren som sjekket med understellsnummeret og det var sperre :) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 TAKK for at en her vet litt om sperrer :) ;) Men ingen opel omegaer fra 86 til 93 fåes med sperre på 2.0i. Uansett! Men gjør som meg. skru ned klokka, åpne dekselet. brenn all olja med propan apparat og sveis inn flere kilo med tråd så skal jeg love deg du faen meg får det gøy :) ja for du hadde mye peiling hørtes det ut som. Omega fra 86 -93 så hadde du forsjellige utgaver. Omega 3000 ( utstyrt med diffbrems ) Alt utstyr. resten av omegane, så var dette ekstra utstyr. Så hadde du den lille diff klumpen og den store, 3.0 2.6 hadde de store klumpene. og 2.3td 2.0 1.8 2.4 hadde de små diffklumpene Og sveise en diff er ikke særlig smart, da er den ødelagt, like bra og få tak i en orginal diff med sperre og putte inn den, Og leve tiden på en sveiset diff er ikke alltid like lenge som bilen leve tid :angelsmili: Min 2,0icd diamant hadde diff.brems. jepp ekstra utstyr. Diamant er jo topp utgaven. Det er en omega b, og det er sperre har jeg funnet ut! Var innom den lokale opel forhandleren som sjekket med understellsnummeret og det var sperre :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Omega B har sperre ja. Omega A 2.0i har ikke sperre originalt. Jeg har 2.0i diamant cd selv og den har åpen diff! Ingen sperre. Så hvis du har diamant er det ettermontert sperre. Kanskje omega a varebil har sperre originalt. Det vet jeg ikke noe om. Men har nå heller aldri i mitt liv sett omega a varebil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 ja for du hadde mye peiling hørtes det ut som. Omega fra 86 -93 så hadde du forsjellige utgaver. Omega 3000 ( utstyrt med diffbrems ) Alt utstyr. resten av omegane, så var dette ekstra utstyr. Så hadde du den lille diff klumpen og den store, 3.0 2.6 hadde de store klumpene. og 2.3td 2.0 1.8 2.4 hadde de små diffklumpene Skal rette deg litt her; Bare de med ohc hadde liten differentsial, samt diesel uten turbo. dvs. 1.8, 2.0 og 2.3d Alle andre har den store differentsialen, uansett motorstørrelse. unntaket som bekrefter reglen er Omega a1 2.0 stv som også har store typen. Alle opel rwd siden 70-tallet kunne leveres med diffbrems dersom ønskelig, og alle diffbremser som er levert er lamell-typen. (gjelder alle opel) Her til lands hadde alle omega 3000 diffbrems, samt nesten alle 2.6 2.0 sportive hadde også ofte diffbrems. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Omega A 2.0i har ikke sperre originalt. Jeg har 2.0i diamant cd selv og den har åpen diff! Ingen sperre. Så hvis du har diamant er det ettermontert sperre. Bare fordi din bil ikke hadde det, så vil det ikke si at ingen hadde det. Har diffbrems fra en 2.0 CD montert på min vectra. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Omega B har sperre ja. Omega A 2.0i har ikke sperre originalt. Jeg har 2.0i diamant cd selv og den har åpen diff! Ingen sperre. Så hvis du har diamant er det ettermontert sperre. Kanskje omega a varebil har sperre originalt. Det vet jeg ikke noe om. Men har nå heller aldri i mitt liv sett omega a varebil :) Er du dum eller? omega b har sperre, ja men det er på noen utgaver bare. Skal rette deg litt her; Bare de med ohc hadde liten differentsial, samt diesel uten turbo. dvs. 1.8, 2.0 og 2.3d Alle andre har den store differentsialen, uansett motorstørrelse. unntaket som bekrefter reglen er Omega a1 2.0 stv som også har store typen. Alle opel rwd siden 70-tallet kunne leveres med diffbrems dersom ønskelig, og alle diffbremser som er levert er lamell-typen. (gjelder alle opel) Her til lands hadde alle omega 3000 diffbrems, samt nesten alle 2.6 2.0 sportive hadde også ofte diffbrems. takk for rettelsen, trodde 2.4 hadde lille diffen jeg, hadde omega a med 2.4 stv, stemer at den hadde den store klumpen. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg