Sæther Racing Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Ja og gøy med sperre :) Det er litt snø ute nå, bare passe på de blå kledde indianerne nå .... Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Jeg har hatt 4 Omega b 95- manuel 2.5 CD (Diffbrems;) ) Ny i Norge 98- automat 2.5 CD ( :( ) Ny i Norge 94- manuel 2.0 16v GL( :( ) Import fra Tyskland 95- manuel 2.5 CD ( Diffbrems;) ) Ny i norge Alle var sedaner. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 så det som er å si er at hvis jeg finner en orginalt norsk omega b med 2 liter og stasjonsvognhekk så pleier de å ha sperre? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 så det som er å si er at hvis jeg finner en orginalt norsk omega b med 2 liter og stasjonsvognhekk så pleier de å ha sperre? Ikke sikkert det. Skal stå på chassi plata om den har det. Men det varier, er alt jeg kan si. Sjekk det før du kjøper omega b hvertfall, Med difbrems er den en god vinterbil, uten det mest patetiske jeg har kjørt opp bakker på vintern. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 må jo ha diffbrems, hvordan ellers skal jeg ligge sidelengs til skolen? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Er også mye bedre å komme seg frem med diffbrems om vinteren :) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 jaja. men hva kommer først, fremkomlighet eller sladdbarhet? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr-MV6 Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Må nesten være en slags balanse der.... :) Siter Omega MV6 Rekord 2000 Berlina Ascona c cc 1,6 Rekord 2.2i CD solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 må jo ha diffbrems, hvordan ellers skal jeg ligge sidelengs til skolen? Eh... Du må ha diffbrems for å ligge sidelengs på snø? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 nei men det hjelper. og man kan ligge bedre breit på grus og asfalt også da:D får meg ikke omega før i mars uansett da. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 nei men det hjelper. og man kan ligge bedre breit på grus og asfalt også da:D får meg ikke omega før i mars uansett da. Bilen e sopass lett på ræva at den sleppe på snø uansett;) Men på asfalt er det jo en anna sak, bør kjøpe deg noke sprekare enn 2,0 då:D Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Omega b er vel noe av det enkleste å sladde med, både å kontrollere og få den til å slenge på ræva. Har IKKE noe å si om du har diff sperre eller ikke. Men det er MYE bedre med diff sperre når det gjelder fremkomlighet og hvis du skal legge 2 svarte. Har opplevt å stå mer eller mindre fast i den svakeste oppover bakke uten diff på vinteren. Skal du leke deg på tør asfalt må du nok opp til 2.5 og da er det jo selfølgelig og kjekt med diff sperre Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Kan fint leke med en 2.0 16v manuel og sperre på tørr asfalt og ;) Bildet i Avator er meg med gamle 2.5 v6 orginal, manuel, sperre. Ligger vel en film her et sted og ? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 så videoen. når jeg skal velge meg omega så står enkelte ting på MÅ ha listen: STV(trenger plassen) Manuel varme i setene sentral-lås diff sperre bensin tak rails men er noen ting jeg lurer på, og det er følgende: noen som kan gi meg noe konkret på forsikrings foskjeld på 2,0 og 2,5 hvem har mest problemer av de motorene?(og evt rep kostnad) er det stor pris forskjeld(er det bare de 2,5 i dårligere stand som finnes rundt samme pris?) Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 er en del dyrere å ta "service" på en 2.5, pluss at det er mye trangere å skru. kjente problemer er bla lekkasje på ved eksosmanifold, samt oljelekkasje på toppdekselpakning, gjerne slik at pluggene bader i olje. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg