Gå til innhold

855 Turbo videre trimming

Ranger emnet

ahornig

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, har noen spørsmål anngående min volvo 850 og fikk beskjed av en lokal helt her i narvik at dette kunne være plassen å spørre.

Per dags dato kjører jeg en volvo 855 turbo alså T5 varianten og har hentet ut ett eller annet over 270hk av den, og det sies mye vil ha mer og der er jeg nå. Men så kommer det store spørsmålet er det noen vits?

Som den er nå slipper den i 70-80km/h ved kickdown og er komplett ubrukelig når det er vått på veien, samtidig er det ikke akkurat den letteste bilen å ikke kjøre av veien på ved "aktiv" svingete kjøring pga den forhjulstrekken/vekt fordelinga. Så det jeg lurer på er om det er noen her som har erfaring med slike biler når dem bekker 350hk+ og eller det er noen ting som kan forbedres med tanke på forstilling/dekk/understell som kan forsvare ett slikt hk antall. Bilen går som ett uvær når den har fått 100 på nåla og over og kan fint holde følge med diverse avkom av "racing" sykler. Men vil dette bli ett problem med over 350hk+, sia den automat kassa som er i bilen bare roter det til etter at bilen slipper ved akselerasjon. Er ikke ute etter og lage noen drag racing kasse av dette sia det er en familie bil som brukes daglig til og fra jobb/barnehage og på tur med bikkja i skauen.

Så da overlater jeg ballen til dere guruer som har virkelig presset disse bilen når det kommer til motor og kanskje kan gi meg noen tips eller tanker på om det er noen vits og kaste mer penger etter denne gamle bilen.

Mvh

Hornig

Lenke til kommentar
Del på andre sider