Gulbrandsen_Racing Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Lekt med tanken lenge, og leker enda, å bygge meg komplett MS sprut til motorn når jeg får den i bilen. Vil bytte alt, både tenning og bensinhjerner. Hvordan tennings-opplegg kjører dere med ms? Fungerer det med det noe MSD-tenning, og bare MegaSquirt til bensin? Eller er det mulig å få MegaSquirt til både bensin OG tenning? Er veldig grønn på MS, var mer inn i det før, men det var når jeg hadde 360n, og det er jo 2-3 år siden allerede.. Og hva trenger jeg av komponenter, kan jeg bruke det som er orginalt på motoren? (LH 2.4 sprut som er der idag). Hvordan er det med dyser? Må jeg ha høy eller lav-ohms dyser? Har det noe å si på MS? Vet det går å kjøre uten LMM på annet datasprut, er det mulig med MS det også? Skal ha bredbåndslambda når dette blir aktuelt, kan dette kobles opp på MS'et, så den "mapper" selv etter lambda-verdier, eller er det bare for å hjelpe meg selv under mapping og kjøring? Vet det var noe "AutoTune" ellerno slikt før, regner med det finnes enda, men det er vel bare "grovmapping" for å få motoren til å starte og gå? Hvilke sensorer trenger jeg, og hvor kan jeg ta det fra? F.eks svinghjulssensor, kan jeg bruke den orginale? Hadde vært fint med noen erfaringer på disse områdene. Joakim-G Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Har MS på min 240.. kjører med org sensorer, må ha TPS av potmeter type. istedet for LMM bruker du MAP sensor, MS har dette. ville kjørt med høy ohms dyser, da dette skal være enklere å mappe..? MS II V3 kan styre både bensin og tenning. NM-Performance her på forumet har god peiling på MS :) Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 okei, og map-sensoren skal være hvor stor, 3 bars mapsensor på turbo, ellernoe slikt? Hvilken bil har du tatt TPS'en fra da? Kjøpte du alt ferdig loddet, eller loddet du sammen selv? Hva blir ca-pris på dette, egentlig? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 husker ikke hvor stor min MAP sensor er, er vell 3bars ja tror jeg. tok tps fra ford scorpio v6. kjøpte ferdig loddet. kan vell regne en 3-3500 kanskje? med ledningsmatte, hjerne og div.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Kjøpte TPS hos KRB for 750kr eller noe.. Bare lage en adapter-plate, så funka den som fy den :) Med 3bars MAP-sensor kan du vel lade tett oppunder 3 bar, så det burde jo holde for de fleste med rødblokk ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Kjøpte TPS hos KRB for 750kr eller noe.. Bare lage en adapter-plate, så funka den som fy den :) Med 3bars MAP-sensor kan du vel lade tett oppunder 3 bar, så det burde jo holde for de fleste med rødblokk ;) Niks! 2 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Niks! 2 bar. fortsatt 0.5-1 bar mer enn jeg kommer til å lade :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Kjøpte TPS hos KRB for 750kr eller noe.. Bare lage en adapter-plate, så funka den som fy den :) Med 3bars MAP-sensor kan du vel lade tett oppunder 3 bar, så det burde jo holde for de fleste med rødblokk ;) Og du har brukt alle de andre orginale sensorene? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 kan bruke org sensorer. kan ta tps fra volvo 850 også, mange bruker denne.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Solgte hele rallemekket jeg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Slenger meg på her jeg! Bilder av tps koblet til gasspjeld? Er det mulig å bruke orginalt ledningsnett og lage en adapter ved tilkobling mellom orginal bensinhjernekontakt og MS? Noen som kjører på dette eller har prøvd? Enkelt ved skifte til og fra org. sprut og MS... Anbefaler også å lese herhttp://www.megamanual.com/index.html Har lest litt men tar en del tid! Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Ser absolutt ingen grunn til å ville bytte tilbake til orginalt sprut hvis du har et bra mappa datasprut!? Men det blir nok veldig vanskelig for sensorer skal kobles litt forskjellig og f.eks tps'n som MS bruker skjønner jo ikke den orginale hjernen en dritt av.. Jeg har ikke nmo bilder av tps montert på spjeld desverre. Tok litt stål, borra ut hull til det staget som skal inn i tps'n. Borra så 2 hull som de orginale skruene traff i så jeg fikk skrudd fast braketten. Så borra jeg 2 nye hull til den nye tps'n... Ikke noen heksekunst akkurat :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 tps fra ford v6 passer original innfestning på b230f gasspjeldet, trenger bare distanseklosser eller skiver mellom.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Ser absolutt ingen grunn til å ville bytte tilbake til orginalt sprut hvis du har et bra mappa datasprut!?Men det blir nok veldig vanskelig for sensorer skal kobles litt forskjellig og f.eks tps'n som MS bruker skjønner jo ikke den orginale hjernen en dritt av.. Jeg har ikke nmo bilder av tps montert på spjeld desverre. Tok litt stål, borra ut hull til det staget som skal inn i tps'n. Borra så 2 hull som de orginale skruene traff i så jeg fikk skrudd fast braketten. Så borra jeg 2 nye hull til den nye tps'n... Ikke noen heksekunst akkurat :) Sant det! Likte bare tanken på å bytte tilbake til orginalt! Ekstra sensorer, lufttemp f.eks, kunne jo bare hatt ledninger utenom org. nettet! Men er ikke mye som skal til om en kjøper et ferdig nett for MS! Så litt på org. tps´n i sta å det er noe ikke så vansklig å få til nei! hehe.. Angående mapping, med bredbåndslamda og autotune kommer du ganske langt, ikke sant? bare finjusteringer igjen? Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 hvilken bredbåndslambda er og anbefale? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.