Papirkurven Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Hei! Jeg sitter nå å vurderer en BMW 318 1996 modell. (150k KM) Og den får jeg for 47k. noe jeg syns er et supert tilbud! Den er Fabrikk trimmet. Men faren min, som er så jævlig naiv, mener jeg ikke bør kjøpe den. Det var en feil me 2. gire på BMW'en. En ring av ett eller anna, ifølge eieren. Han sier at det koster 5000kr for å få fikset det på et verksted. Men faren min, sier at det kommer til å koste mye mere enn det, siden det er BMW, og at det kan koste mye meire å få den reparert. Han mener så at jeg bør kjøpe meg en Opel Calibra 2.0l 4x4 8v. (98700KM) til 49'000kr Den har da aldri blitt ungdomskjørt å det er byttet ut mye nytt på den. Hva tror dere er det beste kjøpe? Jeg har veldig lite peiling på biler og sånt :P Håper på seriøse svar å ikke noen Opel eller BMW-fan svar, "KJØP OPEL FOR DET HAR JEG Å DET ER BEST" :) Siter Audi A4 1.6 2003 mod. Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Hdde jeg vært deg, hadde jg gått for den calibraen, for det første den har gått veeldig lite, og bilen i seg sjøl er veldig bra. motoren på bilen er faktisk ganske sprek, mener det er rundt 120 hk i den, du nevner også at den ikke er ungdomskjørt, det har sine positive sider. Gå for opel'n, meget tøff og særdeles pen bil. Lykke til med kjøpet av ny bil :) Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papirkurven Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Takk Får vell kanskjer gjøre det da :) Glømte å nevne att Opelen er 1992 modell, og BMW'en er 1996 Siter Audi A4 1.6 2003 mod. Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Ville nok tatt Opelen, pga pene og originale Calibraer er dessverre mangelvare for tiden.. 8v motoren er solid, og delene billige. Dog ville jeg gjerne ha prutet litt på prisen. Tross alt en gammel bil. Firesylindrede BMW`motorene har vært plaget med dårlig toppakning, vannpumpe og ventiltikking. Fabrikktrimmet? Kan selgeren utdype det? Forøvrig liker jeg godt både Opel og BMW ;) Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Firesylindrede BMW`motorene har vært plaget med dårlig toppakning, vannpumpe og ventiltikking. sekssylindrede like så! finnes mange gode bmw-er.. men den du har lett taki der er ikke en av de.. dyr var den også, til 1,8l å være.. opelen høres litt bedre ut. bare let godt etter rust før du kjøper den! du finner garantert noe :P Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st1an Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Tror ikke du må betale mer for og reparere BMW'en, men ville kanskje alikavel kjøpt calibra'n. Se om du får prutet den ned littegrann. Siter Mvh Stian ________________________________ - '99 Hyundai Coupè *Til salgs* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik845 Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Bra bil den opelen.. Men er opel er rust børse.. Det er det eneste negative.. Men vis det ikke er rust på den. Ville jeg kjøpt den siden den har gått lite og har 4x4.. Bmw er ikke fet uten litt motor.. Hva skal man med trekk bak vis man ikke greier å sladde.. Går ikke på 316 hvertfall.. Siter x:97 Toyota Celica t20 1.8 x:98 Toyota Avesis 1.8 x:99 BMW 320ci E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 visst opelen er bra for rust er den det klart beste valget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Ingen av de er et bra valg. Om man skulle kjørt et dragrace ville opelen ha rustet opp før målstreken og bmwen ville endt opp i en drive-by i et lugubert nabolag. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Opel Calibra kalles jo for Kanblibra :) Kan være myye rust selv om den er gått lite.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Sjekk firehjulstrekksystemet på Opærn nøye. Det er noe forbanna møkk. 96 318 har vel M 42 motor, og den er slett ikke ille. Jeg hadde tatt BMWen og skaffa ei anna gearkasse Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Ingen av de er et bra valg.Om man skulle kjørt et dragrace ville opelen ha rustet opp før målstreken og bmwen ville endt opp i en drive-by i et lugubert nabolag. det var bra du sa..! for han skal heeelt sikkert bruke den til å kjøre dragrace..... Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 opel helt klart, et smykke av en bil, sett på den selv og sikklet, gått så lite, dønn strøken, 4x4 og den mest solide motoren har lagt , tåler alt, ryker reg reima er det bare og bytte det tar ca, 5 min for en ufaglært og gjøre. gode biler og kjøre. Calibran helt klart. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TaclThen Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Hdde jeg vært deg, hadde jg gått for den calibraen, for det første den har gått veeldig lite, og bilen i seg sjøl er veldig bra. motoren på bilen er faktisk ganske sprek, mener det er rundt 120 hk i den, du nevner også at den ikke er ungdomskjørt, det har sine positive sider. Gå for opel'n, meget tøff og særdeles pen bil. Lykke til med kjøpet av ny bil :) Denne støtter jeg også. Gå for Opel. Siter Skal leve for alt eller dø i forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Sjekk firehjulstrekksystemet på Opærn nøye. Det er noe forbanna møkk.96 318 har vel M 42 motor, og den er slett ikke ille. Jeg hadde tatt BMWen og skaffa ei anna gearkasse m43 motor.. men en holdbar motor med kjededrift.. Jeg hadde en 95 318i og hadde ingen problemer med den når jeg hadde den i 2,5 år og solgte den for snart et år siden. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg