Dr_S Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Hadde lett valgt den 1.8l BMWen fremfor en Calibra som er jord om få år. Opel ruster som ild i tørt gress. Dessuten får du rwd fremfor fwd. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 ville gått for bmw'n. Se for deg problemstillinga: du skal på jobb går ut for å sette deg i bilen, men alt du ser er en brun haug... å ja det skjer over natta!! Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papirkurven Skrevet August 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Så lenge man tar godt vare på bilen sin så ruster den ikke så fort. På opelen min så vises ikke rust i det heletatt, å under pansere ser jeg heller ingen spor av rust.. mulig det er under bilen eller på andre plasser da ;p Siter Audi A4 1.6 2003 mod. Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar90 Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 litt off topic, men hva er det vanlig å betale for forsikring på gammel 3-serie, som 18 åring? Siter SAAB 900SE ´95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 litt off topic, men hva er det vanlig å betale for forsikring på gammel 3-serie, som 18 åring? spørs på mye.. ring rundt til forskjellige selskap og hør.. og søk på forumet.. er omtrent 1000 tråder om dette.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 bmw e36 ruster jo ikke haha for noen saue huer noen dere bmw eier er. Må bare le, fy og så mange e36 jeg har sett som bare har rustet vekk. Tar man vare på en bil, ruster den ikke, dette gjelder de fleste merker. Men skal være enig noen har dårlige rustbeskyttelse en andre. , men det hanlder mest om hvordan stål fabrikanten har brukt.Og bmw e36 er faktiskt kansje ille når det gjelder rust også, for og få sagt det! men det mest logiske kjøpet her, kan vel en bmw eier også se at er opel eller er dere så jævla trangsynte? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Jeg vil nå påstå at materalkvaliteten på BMWen er høyere enn på Opelen. Altså selve kvalitetsfølelsen, spesielt på interiøret virker BMWen mer påkostet. I tillegg er det vel å ta hardt i hvis en sier at 2,0 8v er sprek, begge bilene bruker ivertfall 10-11s på 0-100, og Opel motoren bruker garantert mer bensin selv på pen kjøring. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 "fabrikktrimmet" er i 99% av tilfellene bare løgn!! Men ellers så ville jeg valgt bmw foran opel..MEN, en dønn orginal 318 er jo et heller sørgelig syn. Felger, understell og sportstoler er et must i mine øyne..(som en start) Dette gjelder vel calibra også... Husker for noen år siden at calibra var en bil jeg drømte om. Men er et heller sørgelig syn nå. Billige og ofte full i rust. Samt at designet er litt 80-talls.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iztrix Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Mange ting og si på dette her da, en 4hjulstrekk sliter du mye mer på og fortere ned, men den har jo bedre fremkomlighet. om vintern kansje.. Men jeg ville valgt Opeln, den bilen som er i orden nå som du kan kjøre med og vist du vaskern og stellern pent så holder den lenge skal du se. Siter 1988 Nissan Sunny (Bilstereobil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 litt off topic, men hva er det vanlig å betale for forsikring på gammel 3-serie, som 18 åring? Bare ikke ring TERRA om det ikke er diesel.. E30 ble 11k i ansvar. Ja du leste rett. bmw e36 ruster jo ikke haha for noen saue huer noen dere bmw eier er. Må bare le, fy og så mange e36 jeg har sett som bare har rustet vekk. Tar man vare på en bil, ruster den ikke, dette gjelder de fleste merker. Men skal være enig noen har dårlige rustbeskyttelse en andre. , men det hanlder mest om hvordan stål fabrikanten har brukt.Og bmw e36 er faktiskt kansje ille når det gjelder rust også, for og få sagt det! men det mest logiske kjøpet her, kan vel en bmw eier også se at er opel eller er dere så jævla trangsynte? Hakk ned på oss BMW eiere siden en og en annen sier at de burde gå for BMW og ikke opel, som du er fanatiker av. Hvorfor er opel det mest logiske kjøpet i dette tilfelle? Et stykk utstrekt boble kontra plastikkbmw´en? Calibraen er egentlig ikke noe fint syn i det hele tatt, og som du selv sier her så har den nok noe dårligere rustbeskyttelse enn andre. Men kan jo være i god stand for rust alikavel, men man vet aldri. ville sjekke dette nøye før jeg vurderte kjøpet greitnokk du har 4wd som kan være kjekt angående framkommelighet til vinteren igjen. Om bmw´en skulle være fabriktrimmet, som i mine ører høres ut som 318IS så ville jeg værtfall gått for den for da har du 140hk. Kort sagt du kjøper deg en småartig bil. samtidig så syns jeg at disse bilene har en god kjørekomfort og går godt. Men eneste minuset er at du mangler 6-sylinderen! Finn ut litt om forsikringa, få hjelp av en litt mer sakkyndig i ditt nærområdet til å finne den bilen som er i best stand også velg bil da! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papirkurven Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Jeg var å så på en BMW 320 93 modell, å den hadde mye mere rust enn Opelen jeg kjøpte meg :P. Så det er alt etter hvordan du tar vare på bilen om den ruster eller ikke Siter Audi A4 1.6 2003 mod. Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 disse bmw'ene begynner å bli oppbrukt og slitt. bmw er blitt et kjedelig bilmerke alle har bmw til å med bestemora mi... så i dette tilfellet er det opel så klart!... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 og Opel motoren bruker garantert mer bensin selv på pen kjøring. Så du mener bmw'en går under 0,7 på mila? De gamle ohc motorene der går billig og er gode motorer så lenge de får nok olje! Jeg ligger på 0,7liter/mil på min omega a. :) Samma motoren. Men de er ikke akkurat noen ræsere nei med 115/122hk. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Så du mener bmw'en går under 0,7 på mila? De gamle ohc motorene der går billig og er gode motorer så lenge de får nok olje! Jeg ligger på 0,7liter/mil på min omega a. :) Samma motoren. Men de er ikke akkurat noen ræsere nei med 115/122hk. 0,7 på langkjøring? Jeg har ikke mindre enn 3 kollegaer som har Vectra A, 2,0 8v. Og ingen av disse bruker 0,7 på småkjøring, hvis vi sier 0,8 - 0,9 så er vi kanskje nærmere sannheten. På en annen side så har dem hatt heller lite feil med dem.:) Girkassehavari(Automat) på den ene.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Nå husker jeg ikke om det var C20NE eller 20SE vi hadde i vår gamle omega, men den gikk i hvert fall glatt på 0.7 på langkjøring. I en Calibra burde man vel kunne forvente noe mindre, men det oppveies sikkert at 4x4. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg