Gå til innhold

OpelCalibra VS. BMW318i

Ranger emnet


Papirkurven

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bmw e36 ruster jo ikke haha for noen saue huer noen dere bmw eier er. Må bare le, fy og så mange e36 jeg har sett som bare har rustet vekk. Tar man vare på en bil, ruster den ikke, dette gjelder de fleste merker. Men skal være enig noen har dårlige rustbeskyttelse en andre. , men det hanlder mest om hvordan stål fabrikanten har brukt.Og bmw e36 er faktiskt kansje ille når det gjelder rust også, for og få sagt det!

 

men det mest logiske kjøpet her, kan vel en bmw eier også se at er opel eller er dere så jævla trangsynte?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå påstå at materalkvaliteten på BMWen er høyere enn på Opelen. Altså selve kvalitetsfølelsen, spesielt på interiøret virker BMWen mer påkostet.

I tillegg er det vel å ta hardt i hvis en sier at 2,0 8v er sprek, begge bilene bruker ivertfall 10-11s på 0-100, og Opel motoren bruker garantert mer bensin selv på pen kjøring.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fabrikktrimmet" er i 99% av tilfellene bare løgn!!

 

 

Men ellers så ville jeg valgt bmw foran opel..MEN, en dønn orginal 318 er jo et heller sørgelig syn. Felger, understell og sportstoler er et must i mine øyne..(som en start)

 

 

Dette gjelder vel calibra også... Husker for noen år siden at calibra var en bil jeg drømte om. Men er et heller sørgelig syn nå. Billige og ofte full i rust. Samt at designet er litt 80-talls..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic, men hva er det vanlig å betale for forsikring på gammel 3-serie, som 18 åring?

Bare ikke ring TERRA om det ikke er diesel.. E30 ble 11k i ansvar. Ja du leste rett.

 

 

bmw e36 ruster jo ikke haha for noen saue huer noen dere bmw eier er. Må bare le, fy og så mange e36 jeg har sett som bare har rustet vekk. Tar man vare på en bil, ruster den ikke, dette gjelder de fleste merker. Men skal være enig noen har dårlige rustbeskyttelse en andre. , men det hanlder mest om hvordan stål fabrikanten har brukt.Og bmw e36 er faktiskt kansje ille når det gjelder rust også, for og få sagt det!

 

men det mest logiske kjøpet her, kan vel en bmw eier også se at er opel eller er dere så jævla trangsynte?

 

Hakk ned på oss BMW eiere siden en og en annen sier at de burde gå for BMW og ikke opel, som du er fanatiker av.

 

Hvorfor er opel det mest logiske kjøpet i dette tilfelle?

Et stykk utstrekt boble kontra plastikkbmw´en?

 

Calibraen er egentlig ikke noe fint syn i det hele tatt, og som du selv sier her så har den nok noe dårligere rustbeskyttelse enn andre. Men kan jo være i god stand for rust alikavel, men man vet aldri. ville sjekke dette nøye før jeg vurderte kjøpet

greitnokk du har 4wd som kan være kjekt angående framkommelighet til vinteren igjen.

 

Om bmw´en skulle være fabriktrimmet, som i mine ører høres ut som 318IS så ville jeg værtfall gått for den for da har du 140hk.

Kort sagt du kjøper deg en småartig bil.

samtidig så syns jeg at disse bilene har en god kjørekomfort og går godt. Men eneste minuset er at du mangler 6-sylinderen!

 

Finn ut litt om forsikringa, få hjelp av en litt mer sakkyndig i ditt nærområdet til å finne den bilen som er i best stand også velg bil da!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Opel motoren bruker garantert mer bensin selv på pen kjøring.

 

Så du mener bmw'en går under 0,7 på mila? De gamle ohc motorene der går billig og er gode motorer så lenge de får nok olje! Jeg ligger på 0,7liter/mil på min omega a. :) Samma motoren. Men de er ikke akkurat noen ræsere nei med 115/122hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener bmw'en går under 0,7 på mila? De gamle ohc motorene der går billig og er gode motorer så lenge de får nok olje! Jeg ligger på 0,7liter/mil på min omega a. :) Samma motoren. Men de er ikke akkurat noen ræsere nei med 115/122hk.

 

0,7 på langkjøring?

Jeg har ikke mindre enn 3 kollegaer som har Vectra A, 2,0 8v.

Og ingen av disse bruker 0,7 på småkjøring, hvis vi sier 0,8 - 0,9 så er vi kanskje nærmere sannheten.

På en annen side så har dem hatt heller lite feil med dem.:)

Girkassehavari(Automat) på den ene..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår