wazzza Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Hei, kanskje ikke rett forum, men jeg prøver.. Har en 1985 Nissan patrol med 3,3 TD.. Iveco IC, 3" eksos, justert pumpe osv.. Over sommeren har jeg lagt merke til at turbotrykket mitt har blitt mindre og mindre.. I vinter kjørte jeg med 1,4 bar, men over sommeren har det sunket til 1,1 bar.. Har prøvd å justere på bleedventilen som er montert på slangen til wastegaten, men det ikke mere å stille på der.. Prøvde å blinde wastegaten fullstendig og fikk ikke mere enn 1,5 bar.. I fjor høst blindet jeg også wastegaten og da dro jeg jo måleren langt uttafor måleområdet... Har ikke justert pumpen noen i mellomtiden... Hva er årsaken?? Motoren rører ikke oljen og har ingen ulyder.. Eneste jeg kan tenke meg er at det er mye sot på wastegatespjeldet slik at det lekker forbi.. Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Nå har jeg sjekket alle koblinger og slanger for hull og lekkasje.. Montert doble slangeklemmer på alt.. Wastegatespjeldet går lett og fint. Eneste jeg sitter igjen med da der lekk IC eller defekt turbo... Har SÅ lite lyst til å spandere ny turbo på den gamle horken... Hvor mye trykk bør en IC kunne tåle??? IC`en har plasttanker på sidene og er hentet fra en Iveco Turbodaily 35-10... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Kan jo være at IC'en din er sprekt da.. Prøv med annen IC. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Eller wastegaten (aktuatoren). Du skriver den går lett og ledig, men det skal den jo ikke. Skal være greit med motstand der. Så kanskje fjæra har begynt å gi seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.