Gå til innhold

Tips ved kjøp av m5 e34?

Ranger emnet


jarli

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt om flere motorras på disse motorene som følge av dyser som tetter seg og dermed ikke leverer den mengen de skal. Da får man varmgang i i den aktuelle sylinder og vips-RAS!!

Dette gjelder spesiellt ved kjøring på høye turtall over lengre tid som for xmpl autobahn-kjøring.

Jeg ville ha spandert overhaling/flowtest på dysene umiddelbart etter eierskifte, ikke særlig billig med overhaling av disse motorene...

 

 

ellers er det vel det vanlige og sjekke servicer og slikt på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrControl

Jeg har hørt om flere motorras på disse motorene som følge av dyser som tetter seg og dermed ikke leverer den mengen de skal. Da får man varmgang i i den aktuelle sylinder og vips-RAS!!

Dette gjelder spesiellt ved kjøring på høye turtall over lengre tid som for xmpl autobahn-kjøring.

Jeg ville ha spandert overhaling/flowtest på dysene umiddelbart etter eierskifte, ikke særlig billig med overhaling av disse motorene...

 

 

ellers er det vel det vanlige og sjekke servicer og slikt på bilen.

 

Takker for svar:)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en gruuuundig sjekk

 

bånnpanne, foringer, girkasse, om demperene svetter..Bruttern bytta fordempere på sin 93 M5 når han hadde det..det kom på 30lapper (Nurnburgring pakka), ellers slitasje på heisekroken så ser du om motoren har vært mye inn og ut, synk'n i girkassa at alle gir går smertefritt uten at det kommer ulyd, test clutch og hør om kardangklokka er bra..mye spinning, drifting etc gjør at den blir sliten..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svarene

 

Er litt skeptisk til denne bilen siden den er kjørt 193000km

Bilen har også vært på naf-test for ca 1. år siden og da ble ikke kjøp anbefalt...tror faktisk det ble en liten rettsak,siden bilen var bestillt til en kunde :eek:

 

Men det står i annonsen at mange slitedeler er byttet, og at tilstands-rapport fra BMW følger med...så kanskje bilen er i bedre stand nå..

 

Bilder: http://www.autohuset-hgsd.no/

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

ikke helt med på den påstanden der... en 3.0l har jo mere gods i blokka en en 3.2l!! Mer gods, betyr jo også at det tåler mer varme......! En 3,2 er jo utborret på samme støpeblokk, hva tror du da skjer når du setter på smidde stempler, og begynner og dra ut hester som følge av turbo? Da blir det varmt, og ikke så lett å holde jevn temp i blokka! egen erfaring... men jeg kan ta feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår