Gå til innhold

Oljeforbruk på 113 000!!!!

Ranger emnet

EvilHound

Anbefalte innlegg

Har noen spm. angående min 2001 1,6 highline!

Den har komplett servicehefte frem til 107000km, og har nå gått 113000. Kjøpte bilen selv på 107 000, og har merket at jeg har fylt på over 1l olje på 6000km. Dette er vel ikke riktig?

I tillegg fikk jeg stopp på bilen under kjøring, hvor det lyste "stop" i kjørecomputeren! Følgelig gjorde jeg dette, og mota meg opp til å starte den etter en stund. Da starta bilen, men lampa for motorfeil lyste. Den slukka imidlertid etter en stund, og nå funker bilen i mine øyne som før. Er også en metallisk lyd under pådrag, noe som ikke høres spesielt pent ut. Lyden kan karakteriseres som skarp, akkurat som en stein i eksosrør. Dette er det imidlertid ikke ifølge en kollega av meg.

Trenger bare noen tips for hva jeg bør undersøke ift. oljeforbruket, evt. om det er overhaling som er eneste løsning på problemet!

Hvordan er det evt. med garanti på en snart 8 år gammel bil som har fulgt alle servicer?

På forhånd takk,

Robin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spm. angående min 2001 1,6 highline!

Den har komplett servicehefte frem til 107000km, og har nå gått 113000. Kjøpte bilen selv på 107 000, og har merket at jeg har fylt på over 1l olje på 6000km. Dette er vel ikke riktig?

I tillegg fikk jeg stopp på bilen under kjøring, hvor det lyste "stop" i kjørecomputeren! Følgelig gjorde jeg dette, og mota meg opp til å starte den etter en stund. Da starta bilen, men lampa for motorfeil lyste. Den slukka imidlertid etter en stund, og nå funker bilen i mine øyne som før. Er også en metallisk lyd under pådrag, noe som ikke høres spesielt pent ut. Lyden kan karakteriseres som skarp, akkurat som en stein i eksosrør. Dette er det imidlertid ikke ifølge en kollega av meg.

Trenger bare noen tips for hva jeg bør undersøke ift. oljeforbruket, evt. om det er overhaling som er eneste løsning på problemet!

Hvordan er det evt. med garanti på en snart 8 år gammel bil som har fulgt alle servicer?

På forhånd takk,

Robin

"SJEKK OLJETRYKK MÅLEREN FØRST."

Golfen brukte også mye OLJE.Veldig kjipt å stå der med oljetrykk

alarm.IKKE start bilen med den type alarm.Snakker av erfaring med dette problemet.Kosta meg DYRT.

Per

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok forsåvidt rett i! Men det kan altså være oljetrykksmåleren som gjorde at jeg fikk stopp, må nevne det for gutta som skal se på den!

Vil det evt. ligge feil-logg inne i bilen slik at det kan hentes frem med riktig utstyr? Han kjeie typen på møller sa at det ikke var noe de kunne gjøre når lampa var slukket, og at jeg ikke skulle bekymre meg for å kjøre når det ikke var varsellamper oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider