Aceofspades Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 E30 sliter med litt mye neg. camber ved senk da! Har lest om M3 med Mitsub.Evo WRC bærebroer bak som gir lik camber hele fjæringsveien. Ellers finnes det eksenterbolter og noe fiks for å sette på E30,men den vil fortsatt øke camberen mye ved innfjæring. På 240 så er det Gruppe A bakaksel som gjelder eller annen alu. bakaksel (f.eks ambulanse) Med bla. shimsede akselrør og stikkakslinger i spesielt stål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Du har stiv bakaksling, derav ingen camberendring bak ved senk. BMW har multilink gitt. Rett fram er det litt kjipt med bmw-cambern! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Ah.. Stemmer det ja.. BMW har jo delt aksling.. :P Uansett, må da være noe for å få ligg neg. camber bak på 240? F.eks på gr.a bilene... Der var det jo neg. camber.. Må da være mulig å få til noe på en vanlig 240 også uten å måtte handle inn deler det kun fins fåtall av igjen av.. :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 var aksling hylser med "skeiv" hals (de var skrå i enden mot diff) +at de hadde noen spesiele stikkakslinger inne i akslingen,derav negativ på en stiv aksel. Er noen svensker som exerimenterte med å sveise noen "larver" på oversiden av akslingen for at den skulle få negativ halling men vanskelig å kontrolere at det ble likt.. (sveisen Krymper jo der den er sveist så da vil den dra den inn og gjøre den kortere på oversiden.) Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Ken Karijord, den løsningen der hørtes tvilsom ut.. Om dem gjør akslingen skjev, vil det jo bare bli tull når den snurrer rundt..? :s Tror nok jeg skal nøye meg med å få neg. camber foran jeg.. :b Finnes det forresten "graderskive" til å ha på toppen der..? Slik at man f.eks får det helt likt på begge sider sånn at man slipper å ta forstillingskontroll..? :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.