Tvåførr Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Eg lurer på om det finst luft akkumulator? Tror det var de de het, de bruker det i hydrauliske annleg, vist trykke synker så slipper den ut trykk og opprettholder det så langt de rekker. Vist dette hadde fungert med luft kunne en jo brukt det på biler med turbo, så når du slapp ut igjen clutsjen etter girskift å tråkka flatt stod de fult ladetrykk og banka på spjeldet. Noen som har prøvd å lage noe lignene system? Et system som tar opp luften på en dumpventil og slipper den ut igjen når du åpner gass spjeldet igjen? Noen erfaringer eller noen av volvo folka her som har hørt noen om dette eller prøvd de sjøl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Dette blir akkurat samme prinsipp som en helt vanlig kompressor du har hjemme det, der komprimerer du lufta for å lagre det på en tank når du trenger det. Ikke for å være noe negativ, men tror nok at det er en del folk som har forska på detta. Og siden ingen bruker det i bilene sine så er det nok ikke noe god løsning. Blir jo på en måte det du gjør når du har resirkulerings dumpventil, da slepper du jo det trykket som er til overs tilbake på suge siden av turboen, og når turboen begynner å lade så er det allere litt luft som er komprimert. Det finnes jo utrolige mange løsninger du kan prøve ut for å få mer effekt på, men det enkleste er å gjøre som andre også gjør. Bare å se på hva dem bruker i rally, det brukes sikkert millioner av kroner i året bare på å forske på akkurat dette. Alle vil jo lage det som funker best og som holder best. Det har vel blitt forska på turbo og bensinmotorer i noen hundre år nå. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Bruker ikke luft akumulator i hydrauliske anlegg, olje akumulator er derimot brukt mye, de fylles med nitrogen og hjelper til og holde oljetrykket stabilt tror jeg, el åssen det var. Men, får ihvertfall ikke brukt den til og holde turbotrykket oppe, da er det nok respons system som gjelder. Må aldri finne på og blande olje og komprimert luft, hvis man fyller opp en akumulator og tar feil flaske så eksploderer det, luft og fett/olje er eksplosivt. Kompis av fattern mista beinet tidligere i år i ei sånn ulykke. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Bruker ikke luft akumulator i hydrauliske anlegg, olje akumulator er derimot brukt mye, de fylles med nitrogen og hjelper til og holde oljetrykket stabilt tror jeg, el åssen det var.Men, får ihvertfall ikke brukt den til og holde turbotrykket oppe, da er det nok respons system som gjelder. Må aldri finne på og blande olje og komprimert luft, hvis man fyller opp en akumulator og tar feil flaske så eksploderer det, luft og fett/olje er eksplosivt. Kompis av fattern mista beinet tidligere i år i ei sånn ulykke. rent oksygen og olje er eksplosift... ellers så hadde vi vell fått en overaskelse hver gang vi tok fram oljekanna;) hehe.... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.