Tippus83 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Hei Jeg har havnet i en litt kinkig situasjon. For 3dager siden kjøpte jeg en bruktbil til 18000kr. Den ble kjøpt hos en forhandler, hvor kjøpskontrakt ble skrevet. Der står det at bilen selges som forevist og prøvekjørt uten noe form for garanti. Det som skjer er at idag begynnte "check engine" lyset i displayet og lyse. Bilen bråker og rister som bare det og jeg lurer på om jeg har noen rettigheter? kan jeg heve kjøpet? Det har ikke gått 10 dager enda. Har selger noe ansvar? Jeg er enig i at når du kjøper en bruktbil så kan du ikke forvente allverdens. Men jeg mener du skal kunne forvente at motoren skal fungere mer en 2-3 dager. Er det noen her med lignende erfaringer og som kan gi noen tips på hva jeg skal gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tippus83 Skrevet August 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Har lest litt rundt nå på andre som har vært i liknende situasjoner. Forskjellen på min sak og veldig mange andre i dette forumet er at jeg har kjøpt hos forhandler. Dermed gjelder forbrukerkjøpsloven (http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1025782287.59) Men faller mine rettigheter bort ettersom prisen er under 20000kr(vrakpant ifølge juridiske lover har jeg lest på forumet) Veldig i tvil om hva jeg skal gjøre i dette tilfellet. Har netop oppdaget feilen og føler jeg bør gjør en handlig raskt. Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Det er vel en feil som ingen kan forutse. Elektronikk. Få sjekka feilkoder Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norvald Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Jeg har hørt at man har reklamasjonsrettigheter ved kjøp av bruktbil, enten det er via forhandler eller av privatperson. Hva som går under reklamasjon er jeg ikke så sikker på da. Håper Juristen kommer med noe her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg