Gå til innhold

2.0i C20NE fusker! HASTER

Ranger emnet


tussi18

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Her vil jeg sette pris på alle svar :)

 

Min bror kjøpte seg just førstegangsbil for to dager siden, men er litt lei seg siden den ikke funker.

 

Har hatt 3 stk omega A 2.0i og kan en del om de men trenger hjelp til et problem her.

 

På min forrige begynte den å svive på tre sylindre ved gasspådrag. Det hørte man tydelig. Men det var "kultivert" fusking. Og dermed veldig lite motorkraft.

 

Det samme problemet har den nye til min bror, etter kjøre turen hjem vasket vi den litt og sånn og plutselig ville den ikke starte etterpå. Jeg tenkte at det er noe tenningsfeil og at den må kjøle seg ned før den starter igjen, men det hjalp ikke. Nå bare smeller det i potta andrehvert sekund mens jeg kjinner på starteren og den vil ikke starte.

 

Når jeg renner den i gang i en bratt bakke starter den men da må jeg holde 3000 omdr for at den skal svive. da sviver den fint men hvis jeg gir litt godt med gass begynner den å fuske og dauer hvis jeg kommer under 2500 omdr.

 

 

hva kan være feil? TRENGER SÅRT HJELP her, da jeg selv husker å kjipt det var å ha en ukjørbar bil når jeg fikk lappen for 1,5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan også være fuktighet rundt pluggene.. Var slik på en kadett til en kjenning av meg.. Ble helt tullete etter en motorvask.. Da var det vann rundt pluggene som var feilen. Overslag ellernoe.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tok en kort liten motorvask uten såpe. kun høyttrykk med vann.

 

Men den var slik før vi vasket motoren også. Og hadde samme problem med min egen, men den startet og gikk i hvertfall selv om den ofte sveiv på tre sylindre ved gasspådrag.

 

Men noen som har ide om hvordan jeg får av fordelerlokket? Er så vanskelig å komme til. noen tips?

 

Trenger all hjelp jeg kan få og setter veldig pris på det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant problemet nå..

 

Gjorde som dere sa og sjekket fordelerlokket. Et helsike å få av men det gikk etter en halvtime med banning :)

 

Kan si det så enkelt som så at to av pinnene var knekt av og de andre to kunne jeg har skrapt i filler med neglene mine pga korrosjon. Har aldri sett noe så vilt hehe...

 

Men takk for hjelpa gutter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer igjen hehe...

 

Selv om vi byttet fordeler lokket som var helt forbanna ødelagt funket det fortsatt ikke.. byttet tennkabel just til coilen. Det hjalp heller ikke og regner jo med at hvertfall 2-3 av de fire som går til sylindrene funker.

 

Kan det være bensinen eller noe?

 

Tenkte på at når jeg kjørte den hjem har jo bensinen klasket frem og tilbake i tanken slik at filteret har tettet seg? Den har stått stille i et halvt år...

 

Og hadde helt samme problem på traktoren til min far. Da byttet vi filter 10 ganger før dritten fra tanken var forsvunnet. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapp tanken helt, of bytt bensinfilter da. Få tak i sånn pumpe greie med tykk slange så suger du opp alt av dritt nedi der. Vet ikke helt hvor du kan få tak i sånne pumper, men hadde mange på gamlejobben.

 

Ikke fyll gammel bensin, bensin er ferskvare, blir gammelt og dårlig.

 

Hadde en som kom innom på jobben mange ganger, fylte med rester han fant, måtte rense alt hver gang og tømme tanken. KJEDELIG!

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget et par nye ting her...

 

Det smeller i potta av og til når vi prøver å starte... Så jeg tok av slangen til bensinen som går INN i fuelrailen og det fosset bensin ut når jeg kinnet.. Så tror ikke det er problemet.

 

Men så tok jeg av innsugsslangen og så inn i innsuget mens jeg holdt spjeldet helt åpent. Og da kom det stikkflamme ut av innsuget mens jeg kinnet motoren.

 

Deretter begynte jeg å tenke på om kamreima hadde røket. Så jeg løsnet på dekselet og dyttet litt forsiktig på reima og den var ikke stram i det hele tatt. Og den skal vel være ganske stram? Så tenkte kanskje strammehjulet hadde røket? og at reima har hoppet over et par hakk?

 

Hvis den har det, kan det være sjanse for at toppen er skjært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ryke reg reima på denne motoren uten at noe skjærer seg, Så toppen er nok hel og fin. hvis du finner gamle tråden min her om min omega A, Så kan du lese om info og bilder og alt. Der kan du nok finne mye som hjelper deg, tror tråden et Omega evo 500 eller noe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår