Gå til innhold

Knust av lastebil (4 døde)

Ranger emnet


Qee

Anbefalte innlegg

unnskyld meg...

men hvist du laster en tilhenger med 1700kilo og lar en bil som veier rundt 1000kilo trekke den og forventer at alt bare skal bli fryd og gammen...

 

da har du enten gått glipp av noe VELDIG elemtært innenfor fysikken..

 

eller så er du så utrolig dum at jeg får medfølelse for dem...

 

(no offense to anyone)

:rolleyes: :rolleyes:

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonaldo

Veistandard eller personlig feil/tragedie...... Uinteressant!

Jeg er så drittlei av dette søplelandet vi bor i. Hadde politikerne brukt penger på annet enn gatebarn og dritt i alle andre land, så skulle dette vært en umulighet. De støtter i hue og ræva til alt mulig piss utenfor landets grenser, men å skille kjørefeltene på norske motorveier er for dyrt! Jeg blir kvalm.....

 

Til helvete med U-land! De får klare seg selv. Vi betaler skatt og fortjener å få mere tilbake for det. Mange må dø før myndighetene tar seg råd til å forebygge ulykker. De bruker mere penger på 60-skilt enn å bedre sikkerheten!

 

BTW: R.I.P

 

Ca 0,8% av statsbudsjettet går til U-hjelp, ca 20% går til uføretrygder, sosialtrygd, arbeidsledighetstrygd, sykepenger og pensjoner. Så det innlegget ditt er rimelig usakelig, selv om det selvsagt kan diskuteres hva u-hjelpa går til... :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags reaksjoner kan man regne med når man kjører en tilhenger som er for tung på ett kjøretøy under 3500kg?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

Ja.. jeg syns innmari synd på sjåføren av vogntoget.. kan ikke være mye morro

 

Nei, jeg regner med at det er en opplevelse som vil sitte. Men det jeg reagerer på i denne tråden er tittelen som er brukt i emnefeltet. Hva tenker en som bare leser overskriften hvis en sånn overskrift brukes i en avis? Jo, her er det lastebilen som har skylda for ulykken, ser lenger opp i tråden her at en mener "de ble overkjørt" av lastebilen. Sånne overskrifter er bare med på å bygge opp frykt/hat mot lastebiler, så jeg mener man bør holde seg unna titler av denne typen.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en god del av grunnen til at jeg sluttet å kjøre lastebil. Begyndte når jeg var 21 år. En kollega som kjørte ut fra samme lager som meg fikk sladd på hengeren og drepte en person i møtende retning. I neste firma var det en fra samme plass som meg som kjørte noen timer før meg nordover. Traff en personbil i en nedoverbakke, og drepte personen momentant. Kjørte bare i såvidt 2 år i relativt små firmaer, og opplevde 2 dødsfall. Begynner man så ung som meg, og holder på resten av livet er man nesten garantert å havne opp i noe lignende. Det har jeg ikke lyst til. Selv om du ikke har noe du kunne gjort for å unngå en slik tragedie, sitter minnene strekt i minne en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

da jeg leste ordene flyttelass og tilhenger, tenkte jeg med en gang at det ikke er veistandarden.. Kunne jo vært noe med tilhengeren?

 

Å bygge skille på alle veier i hele Norge er umulig. Hvis en ikke er fornøyd med veistandarden på e6 v brummunddal burde en ta seg en tur til vestlandet. sjekk ut standarden der og du er sjeleglad når du kommer på e 6 på østlandet..

 

 

Min mening er at vest landet trenger mye oppgradering,. Hvis vi ikke hadde sendt u hjelp så kan du banne på at penga hadde ikke kommet alikevel. med det overskuddet landet her har kunne en bygd mye veier uten bom, tenk over hvilket parti en stemmer ved neste stortingsvalg..

 

 

mvh kjetil rosenvold

gjøvik..

 

Her er jeg helt enig med deg, 90% av veiene på vestlandet består av vanlig 2 felts vei med gul linje på. Fartsgrensen ligger på 80 hele veien og det er direkte farlig å kjøre der egentlig.

 

MEN!

 

Jeg så senest på TV2 nyhetene for en liten stund siden et kart over alle dødsfall i trafikken markert med et kors på hele norgeskartet, dødsfallene var mer eller mindre jevnt fordelt utover hele landet, bortsett fra på østlandet hvor det så ut som om det hadde gått hull på kors-posen. Riktig bor mesteparten av landets innbyggere på østlandet, men de har også de beste veiene, så hvorfor det er så mange flere dødsfall på østlandet vet ikke jeg...

 

MVH

Kjetil Riisnes

91 200SX S13

 

Blitt prosjektbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Det bor fler folk på østlandet, folk bor tettere på østlandet, men ikke minst, veien har jo bare 1/4 av svingene som er på vestlandet. Noe som gir lite variasjon og stor fare for å sovne f.eks.

 

En annen ting som har slått meg etter å ha sett div avisoppslag i det senere om politi som reagerer på at folk kjører på isen og risikerer livet osv...Hva om politiet bare tok å arrangerte iskjøring da? måka en bane så ungdommen kunne trent seg? Dere har vel sett bildene av Golfen som smalt på biri her om dagen? 18åring, fikk sladd på bilen, smalt i en lastebil. Glattkjøring er bra. man får litt trening på hvordan bilen oppfører seg på glatt føre. Men å kjøre igjennom en sving i 30-40km/t og få firehjulssladd under totalt sikre forhold: du får litt føling med en sladd, men i 80km/t går ting så myye fortere og da er du blåst hvis du ikke har det i kroppen, og det får du ikke ved å ta to sladde på en glattkjøringsbane. Hvis man da kunne trent seg på en isbane. Ingen ting skjer om du drar av, men du prøver jo alt du kan å holde deg på banen, du får trent på å rette opp en sladd osv. Har noe å gjøre med å kjenne bilen, vite når den kommer.

Noen som er enige?

www.nordicautotech.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Terminator

 

Ca 0,8% av statsbudsjettet går til U-hjelp, ca 20% går til uføretrygder, sosialtrygd, arbeidsledighetstrygd, sykepenger og pensjoner. Så det innlegget ditt er rimelig usakelig, selv om det selvsagt kan diskuteres hva u-hjelpa går til... :)

 

 

ikke 0.8% av statsbudsjettet, men av bnp.. og det er endel mer... målet er 1% av bnp!!!

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Noric Autotech

For det første: Det bor fler folk på østlandet, folk bor tettere på østlandet, men ikke minst, veien har jo bare 1/4 av svingene som er på vestlandet. Noe som gir lite variasjon og stor fare for å sovne f.eks.

 

En annen ting som har slått meg etter å ha sett div avisoppslag i det senere om politi som reagerer på at folk kjører på isen og risikerer livet osv...Hva om politiet bare tok å arrangerte iskjøring da? måka en bane så ungdommen kunne trent seg? Dere har vel sett bildene av Golfen som smalt på biri her om dagen? 18åring, fikk sladd på bilen, smalt i en lastebil. Glattkjøring er bra. man får litt trening på hvordan bilen oppfører seg på glatt føre. Men å kjøre igjennom en sving i 30-40km/t og få firehjulssladd under totalt sikre forhold: du får litt føling med en sladd, men i 80km/t går ting så myye fortere og da er du blåst hvis du ikke har det i kroppen, og det får du ikke ved å ta to sladde på en glattkjøringsbane. Hvis man da kunne trent seg på en isbane. Ingen ting skjer om du drar av, men du prøver jo alt du kan å holde deg på banen, du får trent på å rette opp en sladd osv. Har noe å gjøre med å kjenne bilen, vite når den kommer.

Noen som er enige?

 

enig at bedre opplæring hadde hjulpet, men det som det står på til sist er den enkeltes holdninger. Har hatt førerkort noen år og forstår ikke at folk gidder å ta slike sjanser som noen gjør.

 

Grunnen til at det skjer mindre på vestlandet er at de vet at veien er "farlig" og kjører mer etter forholdene.

 

å finne en løsning på alle ulykkene er meget komplisert og det er ikke bare midler det står på. Uansett vil ulykker skje pga egoister i trafikken..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår