Gå til innhold

EU - Godkjenning?

Ranger emnet


Hansen89

Anbefalte innlegg

Siste nummeret i skiltnummeret. 1=januar 2= februar osv, men 7=oktober da det ikke er noen biler som må godkjennes i juli. I tillegg får du en måned etter den skulle vært godkjennt, hvis du har "glemt" det. Da får du lapp i posten om at den må godkjennes innen utagangen av måneden, hvis ikke får du avskiltingsbegjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått utsatt en måned etter at den skulle vært godkjennt. Og det ut i slutten av mnd nå. Men skal på eu nå neste uke. Men når jeg da for en mangel lapp som jeg vet jeg kommer til og få. Så rekker jeg ikke og gjøre klart alt det på en uke:S Får man ikke en hvis tid på seg og fikse alle problemene etter man har vært på eu godkjenning og fått mangel lapp?

 

Eller må jeg bare levere inn skiltene og få meg prøve skilter i mens?

- 12 Berlingo

- 09 Polo GT Sport

x 08 Caddy

X 92 Vectra A

X 90 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vet man får mangler er det veldig dumt å ta kontrollen for sent. Har du f.eks 6 som sluttsiffer kan man ta kontrollen i februar, mars, april, mai og juni. Har man ikke godkjent bilen da, får man brev med frist ut juli til å få bilen godkjent.

 

Og det er kun biler som er godkjent som registeres hos Statens vegvesen (Nå var jeg flink Juristen)Hvis du har fått mangler så står det fortsatt "ikke fremstilt for kontroll" i registeret og det vil, i eksempelet ovenfor, bli utstedt en avskiltingsbegjæring i begynnelsen av august

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke å levere inn skiltene. Jeg har en bil som skulle vært godkjent på EU i oktober ifjor. Har rett og slett ikke tatt meg tid til å få den godkjent enda. Jeg kjører fortsatt rundt med skiltene mine :-)

 

Men har jo ikke fått de nye oblatene, og jeg bør ikke parkere på parkeringsplasser hvor snuten ofte patruljerer... Så behold skiltene på du.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke å levere inn skiltene. Jeg har en bil som skulle vært godkjent på EU i oktober ifjor. Har rett og slett ikke tatt meg tid til å få den godkjent enda. Jeg kjører fortsatt rundt med skiltene mine :-)

 

Men har jo ikke fått de nye oblatene, og jeg bør ikke parkere på parkeringsplasser hvor snuten ofte patruljerer... Så behold skiltene på du.

 

oki;) Og jeg skal ikke akkurat kjøre rundt med bilen annet en når jeg skal på verksted for og få retta forstillinga. Og purken kommer ikke hjem til meg og klepper skilta. Værstefall så skrur jeg dem av da:) HeHe

- 12 Berlingo

- 09 Polo GT Sport

x 08 Caddy

X 92 Vectra A

X 90 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er kun biler som er godkjent som registeres hos Statens vegvesen (Nå var jeg flink Juristen)Hvis du har fått mangler så står det fortsatt "ikke fremstilt for kontroll" i registeret og det vil, i eksempelet ovenfor, bli utstedt en avskiltingsbegjæring i begynnelsen av august

 

Ja, veldig. :D

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er kun biler som er godkjent som registeres hos Statens vegvesen (Nå var jeg flink Juristen)Hvis du har fått mangler så står det fortsatt "ikke fremstilt for kontroll" i registeret og det vil, i eksempelet ovenfor, bli utstedt en avskiltingsbegjæring i begynnelsen av august

 

Ja, veldig. :D

 

Men det vel likevel ikke slik at vi skal stenge tråden "Det heter ikke..."?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vel likevel ikke slik at vi skal stenge tråden "Det heter ikke..."?

 

Nei, det er det vel ingen grunn til? ;) Forumet blomstrer jo praktisk talt over av språkblomster, og de bør behørig plantes i "Det heter ikke..."-hagen :D

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

for å slippe å lage ny tråd så bruker jeg denne.

 

jeg fikk brev fra statens vegvesen om at bilen min skal eu godkjennes i januar. så jeg skal eu godkjenne den allerede på mandag så jeg har litt tid på meg til å bytte div. om det skulle være noe.

 

er det noen som vet om det er 1 eller 2`er feil på mansjetter som har sprekke litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår