Gå til innhold

Passat 1,8t blir varm

Ranger emnet


Trond Jacobsen

Anbefalte innlegg

Feilsøker på en passat 1,8t som blir varm. Etter ca 20min motorveikjøring begynnte motoren veldig fort å vise høy temp. Gikk fra 90 grader til maks på ca en kilometer kjøring. Stopper da og sjekker i motorrommet. Slurevifta er ikke i inngrep. Nedre radiatorslange er kald. Det har lekket ut litt kjølevæske fra påfyllingslokk. Motor koker ikke, selv om nåla står på maks. Motortempmåler går fort ned til 90 og blir der stabilt en stund. Først tenkte jeg det måtte våre en feil med tempsensor eller krets, men den hadde jo lekket ut litt væske ved påfylling og etter 20min motorveikjøring burde vel ikke nedre radiatorslange vært helt kald? Motor trkker og går fint. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår