Gå til innhold

Noen med råd for lyd til bilen min?

Ranger emnet

bache80

Anbefalte innlegg

Hallo bilkyndige..og de mindre kyndige:kiss

Fikk min fars gamle bil igår, en Audi 80 2.0l stasjonsvogn 94 mod.

En helt grei bil som første bil, som jeg ikke har tenkt til å kaste masse penger på, bla fordi jeg ikke har råd:ahahahhaha:

Men jeg kunne tenke meg og fått littebitt lyd i den, siden det er kanskje litt skrøpelige saker av lyd i den orginalt:well:

Er det noen som har noen råd til hva jeg burde kjøpe?

Vurderer å bruke en par, tre tusen. Og hvordan skal man sette sammen alt av ledninger uten å ødelegge noe? (er ikke veeeldig erfaren med sånt):P

Om noen kan komme med noen innspill blir jeg veldig :D

:kiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo bilkyndige..og de mindre kyndige:kiss

Fikk min fars gamle bil igår, en Audi 80 2.0l stasjonsvogn 94 mod.

En helt grei bil som første bil, som jeg ikke har tenkt til å kaste masse penger på, bla fordi jeg ikke har råd:ahahahhaha:

Men jeg kunne tenke meg og fått littebitt lyd i den, siden det er kanskje litt skrøpelige saker av lyd i den orginalt:well:

Er det noen som har noen råd til hva jeg burde kjøpe?

Vurderer å bruke en par, tre tusen. Og hvordan skal man sette sammen alt av ledninger uten å ødelegge noe? (er ikke veeeldig erfaren med sånt):P

Om noen kan komme med noen innspill blir jeg veldig :D

:kiss

Jeg vet ikke hvor langt du ønsker å gå på sikt, men det høres ut som du trenger høyttalere og spiller. og event forsterker og sub.

For 3 000,- så snakker en trolig om kun spiller og kanskje høyttalere.

Nå husker ikke jeg dimensjonene på høyttaler i Audi 80, men mener det var 6,5" i dørene. (muligens var det kun i dashen, og da 4")

Bak, så trur jeg du dropper høyttalere i første omgang

Altså du kobbler vekk event. orginal høyttalere som sitter bak.

Da kan du strekke de 3 000,- til spiller og frontsett.

Spiller bør ha signal utganger, så du har muligheten for forsterker. Mener Pioneer har en ny spiller med flere utganger, og koster ca 1 500,-

Og frontsett til 1 000 - 1 500,- fins det masser av. problemet er att du bør kjøre disse via forsterker.

Men som en overgangs periode, så går det fint å kjøre dem rett fra spiller.

Du bør også ha ny høyttaler kabel fra spiller, som du senere kan sette til forsterker.

Men tenker du å stoppe ved 3 000,- uansett. Da kan du prøve å finne ett sett som er ferdig oppsett.

Event kjøpe via Netthandelen.no blir greit det også, men umulig å fortelle hva prisen havner på.

Jeg havnet på 900,- så langt, men mangler spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider