Gå til innhold

Bytte bensinpumpe, ikke noen for folk som er tjukke i hodet ?

Ranger emnet

Eivind Amundsen

Anbefalte innlegg

Heisann..

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg skal få byttet bensinpumpe på en 94 mod Audi 100 Avant Quattro ?

Har surret og tullet i 8-10 timer nå, men skjønner fortsatt ikke bæret av hvordan pumpen skal festes. Plukket ut pumpen jeg skal ha inn fra en delebil, men skjønte ikke helt hvordan den var festet, så når jeg først fikk løs pumpen så lå det 15 gummiforinger og flere plast detaljer igjen i tanken :D

Tror jeg har fått montert sammen pumpen slik den skal være nå, men får ikke til å vri den på plass..

Noen som har noen tegninger eller bilde av en ny pumpe... Dette kan da ikke være såå vrien ? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa skal settes nedi og vris litt med klokka inn i ett bajonettfeste. Det er merker som skal peke mot hverandre når pumpa står riktig. Øverst skal det sitte en festering festet med to skruer.

Har gitt opp dette da, får ta turen innom møller og få de til å feste pumpen. Er noe rart når man overhaler automatkassen selv, men må sende bort bilen for å få festet bensinpumpen :(

Tanken på quattro er jo også formet etter akslinger, så er så utrolig knotete å se noe nede i tanken der, pumpen sitter også inne i en krok i tanken..

Er ikke noen låsering med skruer på rundt pumpen, bare utrolig mye plastikk driit :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg knota med før, endte med at jeg demonterte det som var der og stte samen del for del og det gikk til slutt, dette var ikke quattro da.

er vel bare 12 gummiknotter?

Det jeg skifta på var vel en sein 100/tidlig A6.

Iallefall ett helvete. Har vært borti bajonettfestet også, men det var på litt nyere A4.

Så du overhaler ikke bare MB-kasser Amundsen?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg knota med før, endte med at jeg demonterte det som var der og stte samen del for del og det gikk til slutt, dette var ikke quattro da.

er vel bare 12 gummiknotter?

Det jeg skifta på var vel en sein 100/tidlig A6.

Iallefall ett helvete. Har vært borti bajonettfestet også, men det var på litt nyere A4.

Så du overhaler ikke bare MB-kasser Amundsen?

Ja, stemmer, var bare 12 sånne gummiknotter der (trodde 3*4 = 15 her :D).. Er samme opplegget på bil med og uten quattro, bortsett fra at på quattro så sitter ikke pumpen rett neden for hullet i tanken, så blir litt mere knot.

Kjerringa var innom møller med bilen i dag, de fikk den heller ikke på plass.. Dvs de hadde sikkert fått den på plass men da måtte bilen bli stående igjen (de ga seg etter 1.5 time med knoting, da var alt demontert, så det var "bare" å vri den på plass).

Hva er påenget med å plassere bensinpumpen nede i bensintanken ? Er jo nesten like smart som å plassere dassen i septiktanken :(

Virker som plastikken som pumpem sitter i blir litt sprø når den har ligget i bensin i mange år, forsøkte å sette på plass pumpen på delebilen (ikke quattro) da knakk den plastik "røret" i bunn 3 steder da jeg forsøkte å vri den på plass.. Plastikken flekser ikke noe..

Vet ikke hva jeg skal gjøre, kan liksom ikke la bilen stå inne på verksted i flere dager bare for å bytte pumpe, det er den ikke verdt :D (10.000 kr bil). Tror heller ikke jeg gidder å bytte tank, må vel ned med akslinger og driit da ? (har ikke sett hvordan det ser ut under der)

Har skrudd litt på VAG 096/097 kasser, er morsome kasser det da, elektronsisk styrt, så man kan bygge mye morsomt ut av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider