Gå til innhold

Regreim, kamakselreim, tannreim... hva er hva?

Ranger emnet

hvarland

Anbefalte innlegg

Må bytte "register reima" på passaten min... men når jeg søker på deler hos meca og norsk bild.senter så ser jeg at man får tannreim, registerreim, og kamaksel reim.... er dette samma greia? eller?

.. og i tilfelle dette er ulike saker... hvilken reim er det jeg må bytte?

Forøvrig har jeg en kompis som skal skru, jeg skal bare handle deler. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine deler på Meca..De er flinke.

Du bytter registereim, det er et sett ...da får du med et lager også. er og anbefale og bytte vannpumesamtidig..og deretter "viftereima" .

Jørgen

Ser de blir solgt i sånn "pakke"... er alt inkludert i pakka? Drittypisk å stå der å skru og plutselig mangle et pakningsett eller monteringssett... er noen mil til byn fra der jeg bor ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Står i håndboka også det her. Er 120000 ikke så lenge siden jeg lurte på når det var selv.

120000 km under tyske klimaforhold og langkjøring på autobahn. I norsk klima med hyppig småkjøring er skiftintervallen 90000 km eller hvert 5. år, altså det som intreffer først!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreimsett USD 216

Frakt USD 38

Sum USD 258 (ca 1770 kr)

Toll (på frakt og varer) blir da ca 442 kr.

Total sum blir ca 2212 kr, noe jeg ikke synes var særlig billig ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider