Gå til innhold

Overhale B230FT

Ranger emnet

chrizz_g

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå begynt litt på FT'en min, så har jeg da noen spørsmål. ;)

Jeg skal bytte veiv og rammelager, samt alle pakninger, og male opp på nytt.

1. Hva er best å fjerne dritt/maling på blokka med?

2. Veivhusventilasjon. Denne går jeg ut ifra er full i drit, kjøpe ny?

3. Noen som har liste på moment, tenker på veiv, råde, etc. Regner med dette hadde dukket opp hvis jeg hadde søkt, men var jo igang med tråden alt så. ;)

-Christian

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma om det er b230a/k/f/ft/fk råde- og bærelager skal trekkes til med samme moment :)

Mekonomen har no blokk-malings-geier, men det er spray så da har du en god del maskerings-jobb forran deg...

Evt så fungerer det kjempe fint å male blokker med bengalakk :) Billig er det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma om det er b230a/k/f/ft/fk råde- og bærelager skal trekkes til med samme moment :)

Mekonomen har no blokk-malings-geier, men det er spray så da har du en god del maskerings-jobb forran deg...

Evt så fungerer det kjempe fint å male blokker med bengalakk :) Billig er det og ;)

Hvordan holder bengan seg når det blir vamrt ?:P

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. skikkelig avfetting å høytrykkspyler

2. legg driten i diesel å la den ligge ei stund så skal du se at det blir reint

3. 11kg på veivlagrene å 6kg på rådelagrene hvis du har med bolter som har 10mm hode

(4) resten av momentene har du i albuen, også kalt norsk folkevett når det kommer til å trekke til skruer å muttrer =)

5. bilextra har rød motorlakk som funker bra... (spray) den herder ikke før 90 grader å tåler MYE varme så lakken blir ikke å flasse av med denne... brukte den sjøl på min motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider