chrizz_g Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Hei. Har nå begynt litt på FT'en min, så har jeg da noen spørsmål. ;) Jeg skal bytte veiv og rammelager, samt alle pakninger, og male opp på nytt. 1. Hva er best å fjerne dritt/maling på blokka med? 2. Veivhusventilasjon. Denne går jeg ut ifra er full i drit, kjøpe ny? 3. Noen som har liste på moment, tenker på veiv, råde, etc. Regner med dette hadde dukket opp hvis jeg hadde søkt, men var jo igang med tråden alt så. ;) -Christian Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 har du ikke haynes bok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Ikke til 940. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Er bare å bruke høytrykk på det værste, også tar du ei runde med stålbørste og fortynner. Har du haynesboka fra 240 da? Jeg har den som ser sånn ut: Og på side 31 i den så står det tiltrekkingsmoment på 230 motorn. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Samma om det er b230a/k/f/ft/fk råde- og bærelager skal trekkes til med samme moment :) Mekonomen har no blokk-malings-geier, men det er spray så da har du en god del maskerings-jobb forran deg... Evt så fungerer det kjempe fint å male blokker med bengalakk :) Billig er det og ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomasaj240 Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Samma om det er b230a/k/f/ft/fk råde- og bærelager skal trekkes til med samme moment :) Mekonomen har no blokk-malings-geier, men det er spray så da har du en god del maskerings-jobb forran deg... Evt så fungerer det kjempe fint å male blokker med bengalakk :) Billig er det og ;) Hvordan holder bengan seg når det blir vamrt ?:P Siter 2000 Audi A4 1.9TDI 1984 Volvo 240 bruksbil:P 1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html 1987 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Hvordan holder bengan seg når det blir vamrt ?:P Bengaen holder fin når den blir varm den, holder bedre enn mye sånn lakk som er beregnet for å bruke på varme. Feks biltema varmelakken, den holder drit dårlig. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 1. skikkelig avfetting å høytrykkspyler 2. legg driten i diesel å la den ligge ei stund så skal du se at det blir reint 3. 11kg på veivlagrene å 6kg på rådelagrene hvis du har med bolter som har 10mm hode (4) resten av momentene har du i albuen, også kalt norsk folkevett når det kommer til å trekke til skruer å muttrer =) 5. bilextra har rød motorlakk som funker bra... (spray) den herder ikke før 90 grader å tåler MYE varme så lakken blir ikke å flasse av med denne... brukte den sjøl på min motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg