kalle 74 Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Har forstått det slik at disse Duragloss-produktene er lette å jobbe med for hånd. Tenkte derfor å prøve disse, men lurer på noen småting... Hvis man kommer borti gummi og plast med disse produktene, blir de hvite da slik som de blir med f.eks Autoglym? Gjør det noe om dette når å tørke på lakken før man tørker det bort? Noen som kan gi en kort forklaring på fremgangsmåten for disse produktene og hvilken rekkefølge som gir best resultat. Står sikkert noe om dette allerede her på forumet, men gidder ikke å lese gjennom alle innleggene... På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ognaulf Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Har aldri opplevd at gummi og plast blir hvite, men om jeg kommer borti med litt polish/voks pleier jeg som regel tørke det av med en gang. Slipper dette problemet da.. DG 101 er et AIO (all in one) produkt og kan derfor tørke før man fjerner det. DG105 er mer polish/sealer og kan derfor og tørke før det fjernes fra lakken. Om denne har rens i seg, er jeg litt usikker på. DG111 har jeg aldri brukt, så den kan jeg ikke uttale meg så mye om, men har hørt at den beskytter lakken og gir en "wet look". Denne kan og tørke før den fjernes. Rekkefølgen: 1. DG 101 (Rens, polish, beskytt) 2. DG 105 (Polish, enda mer beskyttelse) 3. DG 111 (Beskyttelse) Denne comboen skal holde sykt lenge, så bilen trenger ikke så mye pleie de neste 10-12 månedene vil jeg tro. Uansett, lykke til :) Siter Kjetil.. - Peugoet 406 1.8 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalle 74 Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Okay, takk for svar... Tenkte å bestille disse produktene og prøve denne comboen på bilen før vinteren setter inn. Blir også å bruke DG sin Aqua Wax, så da satser jeg på at bilen vil holde seg ren og blank i vinter :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Tips: Sett inn alt av plast og vinyl med f.eks Trim Detailer før du går igang med lakkpleie. Da setter ikke rens/voks osv seg fast i den.. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg