Gå til innhold

Oljelekkasje b230fk

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Jess...

Har begynt å dryppe olje nå. Det drypper fra kanten mellom girkasse og motor. Det er motorolje. Jeg har byttet simring i bakkant. Skal bytte bunnpannepakning også, siden simring tydeligvis ikke hjalp så mye. Har dere noen andre tips til syndere?

Jeg trodde jeg skulle slippe dette med en såpass ny motor... Det er en b230fk.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har akkurat samme problemet på min B230FT.

det er komplett nytt pakningssett, så jeg forstår ikke hvor det kommer fra.

men det drypper fra laveste punkt på giret/motor, kjennes og ser ut som at det er vått med olje nedover hele baksida av blokka mot torpedoveggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sånn feil på b230e'en som står i bilcrossern.. Da var det veivhusvent som var årsaken.. Olja rant fra baksiden av veivhusvent, bakover mot peilepinnen og ned mellom starter og blokk, for så å fortsette langs kanten til bunnpanna.. Leita som en gal for å finne feilen.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakning bak kammen ja.. Men om denne spretter ut, er det ikke vanskelig å se hvor det kommer fra. Det pøser faktisk olje ut der når motoren går og troppa ikke er der..

Uansett.. Feilen som var på min bil, var at pakningsgreia som er mellom blokka og veivhusvent. var gåen. Er en simmering som skal stå i veivhusvent. og et plastrør som kommer opp fra blokka..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et lokk bak på motoren rundt veiva, i det lokket står simringen til veiva, har opplevd at dette har løsnet, og til og med en skru har ramlet ut og lagt seg mellom motoren og svinghjulet, DET laget en jævli lyd!

men uansett kan dette lokket lekke..

piiiitelitt ot, men: virker som du er forfulgt av uflaks colli??:D

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er rimelig lei. Vurderer å kjøpe en billig japsebil, og selge volvoen. Drittbiler! :) Hvis jeg tar ut motoren, så blir det grundig sjekk av det meste... :P

ja d.

jeg kjøpte motoren i sommer, har byttet rådelager og bærelager på veiva, ellers er det nytt pakningssett.

Monterer motoren og starter opp, også renner det olje under :S mista alt av motivasjon da.

jeg byttet bunnpannepakninga uten at det hjalp.

Men det er vått under min bil fra motor/girdeling og bak til leddinga på mellomakslingen..og det er motorolje :O wtf?!?

på tomgang virker motoren tett og fin, men under kjøring da tror jeg den lekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yengis, kjøp deg nytt sånn lokk bak på toppen, samt sjekk veivhusvent dersom simmering på veiva og pakning på lokket rundt der er nytt og satt til med riktig moment osv.. :)

lokket bak toppen dær kammen har stådd er HELT nytt. eneste er veivhusvent. hvordan sjekke om dette er tett eller åpent?

simmeringen og pakninga på lokket bak på veiva er også nytt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lokket bak toppen dær kammen har stådd er HELT nytt. eneste er veivhusvent. hvordan sjekke om dette er tett eller åpent?

simmeringen og pakninga på lokket bak på veiva er også nytt,

Eneste mulighet å sjekke rundt veivhusvent er vel igrunn å lyse nedi der å se om det er olje/vått.. Er det det, er det nok synderen du har funnet også.. :p

Var som sagt det som var feilen på bilcrossern.. Var en oljedam på høyresiden av bilen, men lekkasjen var som sagt på venstre.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider